۶ نیروگاه خورشیدی در زنجان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای بهره‌وری بیشتر از موقوفات استان زنجان شش نیروگاه خورشیدی راه‌اندازی خواهد شد که ظرفیت این نیروگاه کوچک مقیاس ۲۰ کیلووات بر ساعت است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تعداد موقوفات استان زنجان قریب به سه هزار مورد است که با نیت‌های مختلف اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری برای امام حسین (ع) و دیگر ائمه معصومین (ع) است، اضافه کرد: کل نیت‌های ثبت شده برای موقوفات در حدود ۶۰ مورد است که اوقاف دقیقاً بر همین اساس نسبت به هزینه‌کرد موقوفات اقدام می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ارتباط با موقوفات قرآنی ثبت شده نیز گفت: درآمد موقوفات قرآنی استان زنجان تقریباً نزدیک به صفر است.

وی با درخواست از جامعه قرآنی برای تبلیغ وقف در حوزه قرآنی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر وقف دسته‌جمعی نیز در موارد وقفی به ثبت رسیده است و افراد برای مشارکت در موضوع حسنه وقف می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ارتباط با اقدامات اوقاف در حوزه بهره‌وری موقوفات نیز گفت: وقف نهادی است که تعریف خود را در حکومت اسلامی دارد و خوشبختانه در سنوات گذشته بهره‌وری درستی از موقوفات بایر و بلا استفاده شده شده است.

وی تصریح کرد: البته برای احیای موقوفات باید این کار را ادامه دهیم و سرمایه‌های موجود را حفظ و ارتقا دهیم که در این راستا چند پروژه سرمایه‌گذاری در استان در حال اجراست.

کرمی گفت: در راستای بهره‌وری بیشتر از موقوفات استان زنجان شش نیروگاه خورشیدی راه‌اندازی خواهد شد که ظرفیت این نیروگاه کوچک مقیاس ۲۰ کیلووات بر ساعت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با توجه به متوسط هفت ساعت تابش خورشید در استان و قیمت ۲۲ هزار ریالی هر کیلووات برق، درآمد سالانه این نیروگاه ۱۱۰ میلیون تومان خواهد شد.

کد خبر 790773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.