۳۳۰ اثر به سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۳۳۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان ارسال شده است.

اصغر حاج‌علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سوگواره ملی کودک و نوجوان با محوریت شور و شعور حسینی از نگاه کودکان و نوجوانان در دو بخش اصلی (عکاسی، نقاشی، مداحی و شعر) و در بخش ویژه (نماز و عفاف و حجاب) فراخوان داد.

وی افزود: این سوگواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالهادی اسوه برگزار شد و خوشبختانه استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای گرفته شده پس از پایان فراخوان ۳۳۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این سوگواره هنری و ادبی ارسال شده است، گفت: این آثار در بخش‌های نقاشی، شعر مداحی و عکاسی به دبیرخانه سوگواره از طریق سامانه ارسال شد که پس از داوری نفرات و آثار برتر شناخته شدند.

علی‌اکبری افزود: هدف از برگزاری این جشنواره اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر است.

وی با اشاره به اینکه جوایز خوبی برای این سوگواره در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در بخش اصلی شامل نفرات اول مبلغ ۵۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره، نفرات دوم مبلغ ۴۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره، نفرات سوم مبلغ ۳۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همچنین در بخش ویژهT جوایز نفرات اول به عنوان برگزیده هر رشته در هر گروه سنی مبلغ ۴۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره است.

کد خبر 790745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.