عملکرد ووشوکاران در آسیا خوب بود

رئیس فدراسیون ووشو با مطلوب توصیف کردن عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: با بهترین‌ها رقابت کردیم و به عنوان ارزشمند نایب قهرمانی رسیدیم. ایران و چین دو قدرت ووشو جهان هستند و همیشه شاهد رقابت خوبی از هر دو کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر صدیقی در خصوص نایب قهرمانی تیم ملی ووشو ایران در مسابقات آسیایی ماکائو، اظهار کرد: دهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به خوبی در ماکائو برگزار شد. این مسابقات چند سال عقب افتاده بود و انصافاً هم سطح مناسبی داشت.

وی افزود: همزمان با مسابقات، جلسات مختلفی از سوی کنفدراسیون آسیا تدارک دیده شد که از جمله آن، نشست کمیته بازاریابی و تبلیغات بود که من نایب‌رئیس آن هستم. نوزدهمین کنگره آسیا نیز با حضور اعضای هیئت‌رئیسه برگزار شد که مهدی علی‌نژاد نایب رئیس آسیا در آن حضور داشت و جلسه کمیته فنی نیز با حضور مهرداد شیرازی برگزار شد.

صدیقی بیان‌کرد: مسابقات قهرمانی آسیا همیشه میدان سختی بوده که این مسئله از جدول مدال‌ها مشخص است. قدرت‌های آسیایی ووشو با ترکیب اصلی در این رویداد به میدان می‌روند و بر همین اساس، کار سخت است. مسابقات با حضور ۲۳ کشور و حدود ۲۵۰ ورزشکار برگزار شد و در نهایت تیم ملی کشورمان با ۱۵ مدال رنگارنگ، نایب قهرمان شد.

وی افزود: عملکرد تیم ما خوب بود و توانستیم بعد از چین در رتبه قرار گیریم. همچنین فاصله خود را با تیم‌های پایین‌تر از خودمان مثل مالزی و ماکائو میزبان حفظ کردیم.

صدیقی با بیان اینکه چین در بخش تالو به ۱۱ مدال طلا دست یافت، ادامه داد: فکر می‌کنم نقاط درخشان تیم ایران در این دوره عملکرد دختران تالوکار و به ویژه زهرا کیانی بود. وی تاریخ‌سازی کرد و به دو مدال طلا رسید که این مهم، نخستین طلای تیم ایران در بخش انفرادی تالوی قهرمانی آسیا بود. باید در مجموع به بازیکنان و اعضای کادرفنی، خسته نباشید بگویم.

رئیس فدراسیون ووشو، بیان کرد: برای آماده‌سازی ورزشکاران سختی‌ها و مشکلات زیادی داشتیم. در آخرین روزهای قبل از اعزام، سهیلا منصوریان از ناحیه نازک‌نی دست دچار مصدومیت شدیدی شد و شرایط جایگزین کردن هم نداشتیم. زهرا کیانی و محمدرضا ریگی نیز مصدوم شده و با تلاش کادر پزشکی به مسابقات رسیدند.

وی در ادامه به تمجید از عملکرد تیم بانوان ساندا پرداخت و گفت: عملکرد آنان خوب بود و یاسمن باقرزاده که به تازگی از تیم جوانان به بزرگسالان آمده در فینال با غلبه بر نماینده چین به مدال طلا رسید. سهیلا منصوریان نیز مقابل نماینده چین یک راند پیش بود اما آسیب‌دیدگی برایش مشکل‌ساز شد.

صدیقی ادامه داد: چند سال بود در بخش بانوان نتوانسته بودیم چینی‌ها را مغلوب کنیم که امسال و در سه رویداد مختلف به این مهم رسیدیم. فکر می‌کنم آخرین مرتبه سال ۲۰۱۶ در همین رقابت‌های قهرمانی آسیا، چینی‌ها را شکست داده بودیم.

وی گفت: بعد از برگشت، باید تیم جوانان کشورمان را یکم مهرماه راهی مسابقات قهرمانی جهان در برونئی کنیم. هماهنگی برای برگزاری اردوها و ۲ اعزام مهم واقعاً کار سختی برای مجموعه فدراسیون بود.

کد خبر 790706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.