چهارمحال‌وبختیاری یکی از قطب‌های ملی ادبیات است

مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: مناطق بختیاری‌نشین، شهرستان‌های بروجن و فرخشهر و شهر هفشجان از قدیم‌الایام مأنوس به حوزه شعر و متون کهن بودند، همین امر موجب شده است که چهارمحال‌وبختیاری در حوزه ادبیات و شعر یکی از قطب‌های ملی به حساب بیاید.

پیام احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در جونقان اظهار کرد: چهارمحال‌وبختیاری یکی از استان‌های شاعر خیز و پیشرو در حوزه ادبیات است و در طول تاریخ در قسمت‌های مختلف شعر و ادب فارسی، دارای پیشینه‌ای مؤثر و موثق نیز بوده است.

وی افزود: مناطق بختیاری‌نشین، شهرستان‌های بروجن و فرخشهر و شهر هفشجان از قدیم‌الایام مأنوس به حوزه شعر و متون کهن بودند و فعالیت‌های مثمر ثمری در این زمینه رقم خورده‌است، همین امر موجب شد که چهارمحال‌وبختیاری، در حوزه ادبیات و شعر یکی از قطب‌های ملی به حساب بیاید.

مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: علیرحم شایان، پیشکسوت حوزه شعر و تعزیه، کتابی تحت عنوان «پارسی سرایان بام ایران» تألیف کرده است که در آن نام هزار نفر از شاعران شاخص استان نیز آورده شده‌است که در حوزه شعر معاصر فعالیت دارند.

احمدی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در دولت سیزدهم ماه نشست‌های شاعران برگزار شد، عنوان کرد: نشست شعرا با یکدیگر سبب تهیه و تولید آثار ویژه، آشنایی با اشعار هم‌قطاران خود نیز می‌شود، جشنواره «تمدار بیت» یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها در زمینه گویش بختیاری و لری در منطقه اردل نیز هفته پیش برگزار شد.

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت شعرای فرهیخته و فقید استان، مرید محمدی و داراب رئیسی در دستور کار سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در اواخر مهر، جشنواره «حیدر آقا» به پایان می‌رسد و جوایز ادبی آن در سه بخش بختیاری، ترکی و گویش چهارمحالی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: صندوق اعتباری هنر، امکانات و محاسنی برای شاعران در نظر گرفته‌است که شعرا با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر شعبه‌ها در شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به عضویت در صندوق اعتباری مهر اقدام کنند.

کد خبر 790680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.