برگزاری ۲۵۰ برنامه با محوریت دومین کنگره شهدای استان مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری ۲۵۰ برنامه در قالب ۲۲ کارگروه به مناسبت اجلاسیه شهدای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدحسین سلامی عصر امروز_دوشنبه بیست‌وششم شهریور _ در همایش رسانه و دفاع مقدس با محوریت دومین اجلاسیه کنگره شهدای مازندران واقع در سالن همایش صداوسیمای مازندران با بیان اینکه در آن شرایط که سپاه و ارتش قوام نداشتند دشمنان دست به دست هم دادند تا انقلاب را از مسیرش منحرف کنند و از بین ببرند، اظهار کرد: امت با حضور مردم و ملت بزرگ به حفظ این انقلاب پرداختند و نباید از این عظمت‌ها غافل شد و به جوانان و نسل‌های فردا این عظمت و مردمی که به حفظ انقلاب می‌داشتند انتقال داد.

وی چند عامل برای پیروزی هشت سال دفاع مقدس بیان کرد و گفت: جنگ ما جهاد در راه خدا بوده و رزمندگان ما مقابله با دشمنان اسلام می‌دانستند؛ همچنین نقش امام و رهبری دیگر عامل پیروزی بود که گاهی با یک پیام و اشاره امام جبهه‌ها را دگرگون می‌کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از دیگر عامل این پیروزی جنگ را حضور مردم در صحنه دانست و مطرح کرد: مردم در همه جا چون سنگر اقتصاد، سنگر پشت جبهه فعال بودند و به نوعی بیش از ۵۰ درصد دفاع بر دوش مردم بوده است.

سلامی با تاکید بر اینکه ۱۷۰ هزار نفر از این استان در عرصه‌های مختلف حضور یافته و در عملیات‌های مختلف شرکت کردند، افزود: لشگر ۲۵ کربلای می‌درخشد، ارتش‌های قهرمان لشگر ۳۳ و جهادگران مازندرانی در دوران دفاع مقدس، غائله کردستان، جنگل و حماسه ششم بهمن، سوسنگرد ثبت بازسازی کشور، دفاع از اهل بیت و خانطومان مازندرانی‌ها حضور فعالی داشتند.

وی فرهنگ دفاع مقدس را فرهنگ مقاومت معنویت ایثار مطرح کرد و گفت: امسال همزمان گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس یک ویژگی خاص دارد و آن اجلاسیه شهداست و با این محوریت ۲۵۰ برنامه در قالب ۲۲ کارگروه در اجلاسیه هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شد.

این مسئول با بیان اینکه برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، یادواره‌های شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، رژه نیروهای مسلح در مرکز استان، یادواره شهدای ارتش، مسابقات و جشنواره قرآنی و فرهنگی جهاد سازندگی، ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس در موزه فرهنگی استان از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است، تصریح کرد: اکنون از درس معارف دفاع مقدس برای دانشجویان ارائه می‌شود و تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو درس گرفتند.

سلامی با اشاره به اینکه محافل خاطره گویی در مدارس و مساجد، برگزاری چهار هزار رویداد هنری توسط متولیان هنری، اجلاسیه شهدا با مشارکت صداوسیمای تبرستان دیگر برنامه‌های این هفته است، خاطرنشان کرد: در جهت نشر ترویج ارزش‌ها باید نقش آفرینی کرد به همین‌منظور چهار هزار یادواره شهدای دانش‌آموزی در چهار هزار مدارس انجام می‌شود.

کد خبر 790526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.