وارد آمدن خسارت به ۳۰ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک گفت: حدود ۳۰ هکتار از اراضی ملی این استان طعمه حریق شد و خسارت دید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد رضایی صبح امروز _دوشنبه بیست و ششم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی به وقوع پیوست و مهار شده است.

وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها در مساحت حدود ۳۰ هکتار از اراضی ملی به وقوع پیوسته و پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک با بیان اینکه حدود ۳۰ هکتار از اراضی ملی این استان طعمه حریق شد و خسارت دید، خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال گذشته هیچ‌گونه حریقی در اراضی شهرستان اراک اتفاق نیفتاده و وقوع آتش‌سوزی‌ها در شهرستان اراک نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

رضایی ادامه داد: افزایش پوشش گیاهی و شدت گرفتن گرما، میزان آتش‌سوزی را افزایش داده، به همین علت دوره‌های آموزشی متعددی در فصل تابستان برای گروه‌های هدف برای پیشگیری از بروز آتش برگزار شده است.

وی تصریح کرد: پایش مستمر شهرستان اراک با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی انجام می‌شود و از دوستداران طبیعت تقاضا داریم تا در صورت مشاهده حریق در عرصه‌های ملی، حادثه را به صورت شبانه‌روزی به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

کد خبر 790507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.