طرح یکشنبه‌ها با نهج البلاغه برگزار می‌شود

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه گفت: مرکز قرآن و نهج‌البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، در راستای انس با نهج‌البلاغه و طرح بزرگ یکشنبه‌ها با نهج‌البلاغه را با همکاری مؤسسه نور نهج‌البلاغه و امور مساجد استان اصفهان رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری اظهار کرد: ویژه برنامه افتتاحیه یکشنبه‌های نهج‌البلاغه بیست‌وپنجم شهریور در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد.

وی افزود: مخاطب یکشنبه‌ها با نهج‌البلاغه، عموم مردم و مجری آن، روحانیون و مربیان خواهند بود که می‌توانند چند دقیقه از هر شب و روزهای یکشنبه‌های هرهفته که منتسب به حضرت علی (ع) است را به یک موضوع نهج‌البلاغه بپردازند و مورد بحث و مشارکت مردم قرار دهند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ضمن تبریک هفته وحدت و امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) گفت: مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان و مرکز قرآن و نهج‌البلاغه سازمان فرهنگی فعالیت‌هایی در زمینه توسعه و ترویج نهج‌البلاغه انجام داده‌است اما در جامعه امروز، نهج‌البلاغه، مهجور است؛ آمار نشان می‌دهد که تنها ۵ درصد بین مردم و ۲ درصد نخبگان با نهج‌البلاغه آشنایی دارند که برای جامعه اسلامی و شیعیان، نگران کننده است و باید نهج‌البلاغه را به طریقی به خانه‌ها و مراکز رساند و اساتید حوزه و دانشگاه، پیاده کننده برنامه‌های آن باشند.

حیدری در ادامه افزود: با برگزاری سه کنگره بزرگ در دانشگاه اصفهان با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی با ۳۰۰ مقاله در دانشگاه آزاد سومین کنگره نهج‌البلاغه با موضوع زیست شرافتمندانه و همچنین در مجلس اجلاس اصفهان با استقبال بسیار زیاد از ۵۰ کشور دنیا با ۴۵۰ مقاله با محتوای داخلی و خارجی از نهج‌البلاغه، تلنگری به افکار، نظرات و مسائل مربوطه در سطح کشور و استان اصفهان در موضوع ترویج نهج‌البلاغه ایجاد شد.

سید هاشم موسوی مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه نیز اظهار کرد: مرکز قرآن و نهج‌البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، در راستای انس با نهج‌البلاغه و طرح بزرگ یکشنبه‌ها با نهج‌البلاغه را با همکاری مؤسسه نور نهج‌البلاغه و امور مساجد استان اصفهان رونمایی کرد.

وی افزود: این طرح با کتاب «یکشنبه‌ها با نهج‌البلاغه» به روحانیون و مربیان مراکز فرهنگی به عنوان منبع تدریس ارائه می‌شود؛ افرادی که در مساجد و مراکز فرهنگی فعال هستند می‌توانند با حضور در دبیرخانه این طرح در مؤسسه نهج‌البلاغه، ثبت‌نام کنند.

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه ادامه داد: آن‌ها می‌توانند با ثبت‌نام در سایت https://b2n.ir/1-nahj
و یا تماس با شماره ۰۳۱۳۲۲۴۸۳۳۹
سوالات خود را مطرح کرده و ثبت نام انجام دهند همچنین افراد می‌توانند به کمک پرس‌لاین درج شده در پوسترها اقدام به ثبت‌نام نمایند و از مزایای آن استفاده کنند؛ لازم به ذکر است که
این طرح همراه با ارسال متن و طرح‌های گرافیکی توسط دبیرخانه همراه خواهد بود.

موسوی عنوان کرد: هر شش‌ماه یک‌بار، همایشی برای تجلیل، مسابقه به همراه اهدای جوایز و پرسش و پاسخ برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم مردم را با مبانی و کتاب نهج‌البلاغه آشنا کنیم، چرا که این کتاب، سخنان امام علی (ع) است و یک زیست شرافتمندانه و یک سبک زندگی علوی را برای ما رهنمود می‌کند.

کد خبر 790437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.