برگزاری یادواره شهدا یک مانور دینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: یادواره شهدا باید هرسال در تمام محلات شهر تکرار شود، زیرا این برنامه‌ها یک مانور دینی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز _دوشنبه بیست‌وششم شهریور_ در مراسم رونمایی از پوستر یادواره ۹۰۰ شهید منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: به علت عقیده اهل تسنن در مورد ولادت رسول اکرم (ص)، دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول در ایران به عنوان هفته وحدت ثبت شده است.

وی افزود: مسئله اصلی، بزرگداشت یاد شهدا است که این موضوع از تأکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز است، زیرا گرامیداشت یاد شهدا موجب زنده نگهداشتن یاد آن‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه عاشورا موجب شد تا برخی افراد راهی جبهه‌های جنگ شوند، تاکید کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس افرادی هستند که در مراسم روضه و عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کردند.

طباطبایی‌نژاد گفت: گرامیداشت یاد شهدا اثرات مثبتی در ما دارد، از این‌رو باید یاد و خاطر شهدا را زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در کشور هم‌اندازه با تعداد شهدا است، اما شهدا آثار زیادی داشتند و آن‌ها به روایت خداوند که می‌فرماید «به‌گونه‌ای با دشمن بجنگید تا دشمن از در افتادن مجدد با شما و دیگران نیز از شما بترسند» عمل کردند.

برگزاری یادواره شهدا یک مانور دینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس جهان از صدام حسین حمایت می‌کرد، اما او به خواسته خود نرسید و نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را اشغال کنند.

طباطبایی‌نژاد افزود: شهدا کاری کردند که مطمئن هستیم هیچ کشوری قادر نیست با ما وارد جنگ تن به تن و سایر جنگ‌ها شود.

وی با بیان اینکه در اصل شهدا زنده هستند، تاکید کرد: خصلت بالای انسانیت را باید در خود و جوانان تقویت کنیم، زیرا مقهوری غیر از خداوند وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یادواره شهدا باید هرسال در تمام محلات تکرار شود، زیرا این برنامه‌ها یک مانور دینی است، ادامه داد: همانگونه که در ایام محرم برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم، باید در محلات نیز این برنامه‌ها را برای شهدا برگزار کنیم.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَٰٓئِکَتَهُۥ یُصَلُّونَ عَلَی ٱلنَّبِیِّۚ یَٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَیۡهِ وَسَلِّمُواْ تَسۡلِیمًا» خاطرنشان کرد: خداوند و ملائکه به پیامبر (ص) احترام می‌گذارند و انسان‌ها نیز باید همینطور باشند.

کد خبر 790410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.