طلاب در راه دین امر به معروف و نهی از منکر کنند

امام جمعه قزوین گفت: طلاب علوم حوزوی باید در راه دین امر به معروف و نهی از منکر کنند و بدانند که یکی از تکالیف اساسی حوزه علمیه تذکر و امر به معروف کردن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز _دوشنبه بیست‌وششم شهریور_ در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: اگر در مسیر بندگی نباشیم و دل‌ها را با خلوص پاک نکنیم، علم و دانش خسارت‌بار خواهد بود.

وی افزود: فراگیری معارف نورانی دینی نهال‌هایی است که در دل می‌کاریم تا با خلوص در زمینه علم و دانش کوشش کنیم، بر همین مبنا هم خداوند متعال به حضرت موسی (ع) مأموریت حوزوی داد تا به مردم تذکر داده و راه نجات را به آنها نشان دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه طلاب باید کسب علم ربانی را در دستور کار خود قرار داده و رسالت خود را رسالت حضرت موسی (ع) بدانند، خاطرنشان کرد: طلاب علوم حوزوی باید در راه دین امر به معروف و نهی از منکر کنند و بدانند که یکی از تکالیف اساسی حوزه علمیه تذکر و امر به معروف کردن است.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: اخلاص قدرت نفوذ کلام ایجاد می‌کند و اگر اخلاص وجود داشته باشد، کلام هم تأثیر گذار بوده و آثار خود را نشان می‌دهد؛ بنابراین اساتید حوزوی با اخلاص می‌توانند بهترین نوع علم و تزکیه را به طلاب منتقل کنند.

وی ادامه داد: دوران طلبی و تحصیل در حوزه علمیه سبب می‌شود تا حُب دنیا از دل‌های طلاب بیرون رفته و همواره نگاه به درون داشته باشند، چرا که طلبگی به معنای فهم عمیق از مفاهیم و معارف دینی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه فراگیری علم با حفظ کردن میسر نمی‌شود، تصریح کرد: علم نوری است که خداوند متعال در دل هر آن کس که بخواهد، قرار می‌دهد و طلبه کسی است که تابش این نور را در دل خود احساس کرده و به دنبال فهم عمیق معارف و علوم باشد.

کد خبر 790389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.