وین هدف بی‌طرفی اقلیمی را قانون کرد

وین هدف بی‌طرفی اقلیمی ۲۰۴۰ خود را به یک قانون الزام‌آور تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تعهدات شهرهای اروپایی برای دستیابی به بی‌طرفی آب‌وهوایی حتی قبل از افق کلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۵۰ واقعاً الهام‌بخش بوده است، اما با گذشت زمان، لزوم اجرای رویکردهای حفاظتی بیش‌ازپیش اهمیت پیدا کرده است.

به همین دلیل است که پایتخت اتریش، وین، تصمیم گرفته با تصویب اخیر قانون آب‌وهوای وین، یک لایه تعهد اضافی را با تبدیل هدف بی‌طرفی آب‌وهوا به یک الزام اضافه کند. یورگن چرنوخرسکی، مشاور آب‌وهوای شهر، در این رابطه می‌گوید: «شهر وین اولین ایالت فدرال در اتریش است که یک چهارچوب قانونی الزام‌آور برای اهداف آب‌وهوایی وین تعیین می‌کند.»

وین هدف بی‌طرفی اقلیمی را قانون کرد

این عضو شورا توضیح داد که این گام، مدل محلی حفاظت از اقلیم عادلانه اجتماعی را با اقدامات مؤثر و مشارکت عمومی تثبیت می‌کند. با این حال، وی افزود که از نظر جاه‌طلبی چنین اقداماتی کافی نیست زیرا مهمترین مورد این بود که دولت فدرال اتریش قوانین مشابهی را منتشر کند و اقدامات محلی می‌تواند به عنوان یک طرح اولیه در این رابطه عمل کند.

مدل اقلیمی وین برای اقدام آب‌وهوایی

قانون آب‌وهوای وین از صفر شروع نمی‌شود بلکه یک چهارچوب روشن و الزام‌آور برای مجموعه بزرگی از ابزارها و اقداماتی است که قبلاً توسط شهر اجرا شده است: نقشه راه آب‌وهوا، استراتژی‌ها و اقدامات اجرایی یا بودجه آب‌وهوا.

این قانون هدف بی‌طرفی آب‌وهوا و مدیریت آن را تا سال ۲۰۴۰ تضمین می‌کند و بر سه اصل شهر وین استوار است: حفاظت از آب‌وهوا، سازگاری با آب‌وهوا و اقتصاد دایره‌ای. دیگر عناصر مهم قانون آب‌وهوای وین مشارکت عمومی و حمایت قانونی است. به عنوان مثال، مشارکت مردم و اداره محیط زیست وین هنگام به‌روز رسانی نقشه راه آب‌وهوا الزامی است.

علاوه بر این، ساکنان وین و سازمان‌های غیردولتی نیز می‌توانند با ارسال درخواست برای به‌روز رسانی نقشه راه آب‌وهوا در صورتی که پنج سال از آخرین به‌روز رسانی گذشته باشد، در این فرآیند مشارکت فعال داشته باشند.

وین هدف بی‌طرفی اقلیمی را قانون کرد

کد خبر 790363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.