نرخ بیکاری جوانان در سطح جهانی + مناطق جهانی با بیشترین جوانان بیکار

آمار نشان می‌دهد بیکاری جوانان در کشورهای عربی متشکل از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، یمن و سایرین با ۲۸.۶ درصد بالاترین و در آمریکای شمالی با ۸.۳ درصد پایین‌ترین نرخ را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار (ILO)، بیکاری جوانان در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح خود طی ۱۵ سال گذشته رسید که این امر بهبودی چشمگیری را نسبت به نرخ‌های بالای بیکاری در طول همه‌گیری کووید -۱۹ نشان می‌دهد، با این حال این ارقام به‌طور قابل‌توجهی بر اساس مناطق جغرافیایی متفاوت است. (جوانان به‌عنوان افراد بین ۱۵ تا ۲۴ سال تعریف می‌شوند.)

نرخ بیکاری چیست؟

نرخ بیکاری به تعداد افرادی اطلاق می‌شود که در سن کار، شغلی ندارند و هرچند آماده کار هستند و طی چهار هفته گذشته اقدامات خاصی را برای یافتن شغل انجام داده‌اند، موفق به اشتغال نبوده‌اند.

اشتغال به تحصیل یا آموزش جوانان برای استقرار در بازار کار و رسیدن به خودکفایی مهم است، به همین دلیل این شاخص به‌عنوان درصدی از نیروی کار جوانان بر اساس جنسیت اندازه‌گیری می‌شود.

نرخ بیکاری جوانان در سطح جهانی + مناطق جهانی با بیشترین جوانان بیکار

بیکاری جوانان در سطح جهانی

داده‌های گزارش سازمان بین‌المللی کار در سال ۲۰۲۴ درباره روندهای اشتغال جهانی برای جوانان حاکی از آن است که کشورهای عربی متشکل از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، یمن و سایرین، بالاترین (۲۸.۶ درصد) نرخ بیکاری جوانان را در سطح جهان به ثبت رساندند و شمال آفریقا شامل کشورهایی هم‌چون الجزایر، مصر و مراکش با آمار ۲۲.۵ درصد پس از آن قرار دارد.

طبق گزارش‌ها، نرخ بیکاری جوانان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) برای بیش از ۲۵ سال متوالی بالاترین نرخ بوده است. در سال ۲۰۱۹، درست قبل از شروع همه‌گیری کرونا، ۳۰ درصد از جوانان در این منطقه در حال تحصیل یا شاغل نبودند.

کارشناسان معتقدند که ترکیبی از نرخ پایین مرگ‌ومیر نوزادان و نرخ بالای باروری که به نرخ‌های بالای رشد نیروی کار از سال ۱۹۷۰ به بعد تبدیل شده است، دلیل اصلی نرخ بالای بیکاری جوانان در این منطقه محسوب می‌شود.

نرخ بیکاری جوانان در سطح جهانی + مناطق جهانی با بیشترین جوانان بیکار

در مقابل، منطقه آمریکای شمالی با تنها ۸.۳ درصد، کمترین نرخ بیکاری جوانان را در سال ۲۰۲۳ داشته است. ایالات متحده در این سال شاهد کاهش قابل‌توجهی در نرخ بیکاری جوانان بود، به‌طوری که کارگران جوان با ۷.۵ درصد، کمترین نرخ بیکاری را در ۷۰ سال گذشته تجربه کردند. با این حال در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ایالات متحده و کانادا هر دو شاهد افزایش نرخ بیکاری جوانان بودند.

نرخ بیکاری جوانان بر اساس مناطق جهانی

کشورهای عربی ۲۸.۶ درصد

شمال آفریقا ۲۲.۵ درصد

جنوب آسیا ۱۴.۹ درصد

اروپای شمالی، جنوبی و غربی ۱۴.۸ درصد

آسیای شرقی ۱۴.۳ درصد

آمریکای لاتین و دریای کارائیب ۱۳.۶ درصد

آسیای مرکزی و غربی ۱۳.۴ درصد

اروپای شرقی ۱۳ درصد

آسیای جنوب شرقی و اقیانوس آرام ۹.۸ درصد

جنوب صحرای آفریقا ۸.۹ درصد

آمریکای شمالی ۸.۳ درصد

نرخ بیکاری جوانان در سطح جهانی + مناطق جهانی با بیشترین جوانان بیکار

کد خبر 790361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.