اهدای بسته تحصیلی به بیش از ۸۶۰۰ دانش‌آموز مددجو در قزوین

مدیرکل کمیته‌ امداد استان قزوین از اهدای بسته تحصیلی به ۸۶۸۴ دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد در آستانه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ناصر ظاهری صبح امروز _دوشنبه بیست‌وششم شهریور_ در نشست خبری با اهالی رسانه استان قزوین با اشاره به آغاز جشن عاطفه‌ها از روزهای گذشته اظهار کرد: ۲۳۱۳ پایگاه ثابت و سیار تا پایان شهریور کار جمع‌آوری هدایای مردم را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشن عاطفه‌ها در روز ۲۹ شهریور با حضور خیران به صورت نمادین برگزار می‌شود، افزود: تا امروز ۱۳ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در قالب این جشن جمع‌آوری کردیم که نسبت به سال گذشته یک‌میلیارد تومان افزایش یافته است.

توانمندسازی ۲۴۰۰ خانواده مددجو

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از تهیه بسته تحصیلی و نوشت‌افزار برای فرزندان ایتام و محسنین خبر داد و خاطرنشان کرد: این بسته تحصیلی که شامل کیف و لوازم‌التحریر است، به ۸ هزار و ۶۸۴ نفر از دانش‌آموزان ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در استان قزوین اهدا می‌شود که ۵۲ درصد این دانش‌آموزان ساکن روستا و نقاط محروم هستند.

ظاهری از به صدا درآمدن زنگ مهربانی در مدارس در روز دهم مهرماه خبر داد و اضافه کرد: امسال همچنین ۴۷۹ نفر دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر از کمک‌های کمیته امداد حضرت امام‌خمینی (ره) در استان قزوین بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۶۵ هزار مددجوی کمیته امداد در قالب ۳۲ هزار و ۱۴۲ خانواده از کمک‌های این نهاد در استان قزوین بهره‌مند می‌شوند که امسال بنا داریم ۲ هزار و ۴۰۰ خانواده مددجو در استان قزوین را توانمند کرده و از زیر پوشش این نهاد خارج کنیم.

رشد ۶۷ درصدی کمک‌های مردمی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از رشد ۶۷ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تاکنون در قالب مشارکت‌های مردمی ۳۶۶ میلیارد تومان کمک مالی جمع‌آوری شده که در ۵ ماهه امسال نسبت به برنامه ابلاغی ۱۷۵ درصد تحقق داشته است.

ظاهری بودجه نهاد متبوعش را در سال جاری ۱,۶۰۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: در مجموع ۷۰ درصد برنامه‌های کمیته امداد با اعتبارات دولتی و ۳۰ درصد با مشارکت‌های مردمی اجرا می‌شود که کمک‌های خیران در بسیاری از مواقع راهگشا است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام‌خمینی (ٰره) در سال گذشته در مجموع بیش از ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که ۳ هزار و ۶۰۰ شغل به صورت مستقیم توسط این نهاد و مابقی هم توسط کاریابی‌ها برای مددجویان ایجاد شد.

تخصیص مسکن ملی به ۷۱۰ خانوار مددجو

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه ۶۴۰۰ خانواده مددجوی این کمیته در استان مستأجر هستند، گفت: در قالب نهضت ملی مسکن به ۷۱۰ خانواده پروژه تخصیص داده شده و ۲۰۰ میلیون تومان از آورده این متقاضیان را کمیته امداد به صورت بلاعوض تأمین می‌کند.

ظاهری افزود: به زودی کلنگ ساخت ۵۲ واحد مسکونی در روستای فارسیان به زمین خواهد خورد و کمیته امداد آمادگی دارد در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر در صورت تخصیص زمین از سوی بنیاد مسکن هزینه ساخت مسکن مددجویان با متراژ ۵۲ متری را تأمین کند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امسال به ۳ هزار و ۱۵۸ خانواده مددجو کمک‌هزینه اجاره مسکن به مبلغ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند و در پنج‌ماهه امسال ۱.۳ میلیارد کمک‌هزینه مسکن به خانوارهای مددجو پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست خبری با حضور خبرنگاران از ۶۸۴ کیف و بسته نوشت‌افزار به ارزش حدود ۳.۵ میلیارد تومان رونمایی شد که به گفته معاون فرهنگی کمیته‌امداد استان قزوین هزینه تهیه این بسته نصف قیمت بازار آزاد بوده است.

کد خبر 790350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.