ساعت طرح زوج و فرد در اصفهان تغییر کرد / کاهش جانباختگان و افزایش مصدومان تصادفات

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به افزایش بار ترافیکی شهر با بازگشایی مدارس گفت: از بیست‌وهفتم شهریور طرح زوج و فرد از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و مجدد از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ اجرا خواهد شد.

علی اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح زوج و فرد و تغییرات ایجاد شده در ساعات اجرایی شدن آن اظهار کرد: طرح زوج و فرد پیش از این نیز در شهر اصفهان اجرا می‌شد، اما با توجه به تغییر فصل ساعت اجرای آن تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز مدارس و تغییر فصل ساعات اجرای طرح زوج و فرد مقداری تغییر کرده است، افزود: از بیست‌وهفتم شهریور طرح زوج و فرد از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و مجدد از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: دوربین‌های هوشمند نظارتی نیز در محدوده زوج و فرد تقویت شده است و با توجه به افزایش تعداد و تقویت نظارت‌های هوشمند، انتظار می‌رود شهروندان با پایبندی به قانون از جریمه مصون بمانند.

زارع ادامه داد: طی روزهای اخیر شاهد مراجعه بیشتر شهروندان به نقاط مرکزی شهر و افزایش ترافیک بوده‌ایم و انتظار می‌رود افراد برای رفتن به مرکز شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی و طرح‌های در حال اجرا مانند طرح زوج و فرد داشته باشند.

وی گفت: با توجه به افزایش بار ترافیکی با بازگشایی مدارس، افراد و به ویژه والدین باید به ساعت تردد خود توجهی ویژه داشته باشند و احتمال معطلی در ترافیک را در نظر بگیرند تا بدون عجله و شتاب به مقصد برسند و از رخداد حادثه پیشگیری شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اضافه کرد: ساماندهی هر چه سریع‌تر سرویس‌های مدارس از جمله دیگر نکاتی است که باید مد نظر قرار داشته باشد، مدارس نیز باید جای پارک مناسبی برای سرویس‌های مدارس در نظر بگیرند و رانندگان سرویس مدارس و والدین از توقف‌های دوبله و سوبله خودداری کنند.

زارع خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رانندگان و کاربران ترافیک مراقب دانش‌آموزان باشند و در محیط‌ها و خیابان‌های نزدیک مدارس با سرعت مطمئنه حرکت کنند و نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای ثبت شده، طی سال جاری شاهد کاهش آمار جانباختگان تصادفات درون‌شهری استان اصفهان هستیم، اما تعداد مجروحان تصادفات افزایش داشته که امید است با رعایت قوانین و مقررات از سوی هم‌وطنان و شهروندان، این آمار نیز کاهشی شود.

کد خبر 790292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.