پایان جوایز اسکار تلویزیونی با تاریخ‌سازی «شوگون» و رکوردشکنی «خرس»

برندگان ۷۶امین دوره مراسم امی بامداد دوشنبه اعلام شد و طبق پیش‌بینی‌ها در بخش درام، سریال «شوگون» جوایز اصلی را از آن خود کرد ولی در بخش کمدی، مجموعه تلویزیونی «خرس» با وجود رکوردشکنی، جایزه اصلی را به «قلم‌به‌مزدها» واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برندگان ۷۶ امین دوره مراسم امی بامداد دوشنبه_بیست‌وششم شهریور_ اعلام شد و طبق پیش‌بینی‌ها در بخش درام، سریال «شوگون» جوایز اصلی را از آن خود کرد ولی در بخش کمدی، مجموعه تلویزیونی «خرس» با وجود رکوردشکنی، جایزه اصلی را به «قلم‌به‌مزدها» واگذار کرد.

سریال‌های «شوگون» با ۲۵، «خرس» با ۲۳، «فقط قتل‌های این ساختمان» با ۲۱، «کارآگاه حقیقی» با ۱۹ و «تاج» با ۱۸ نامزدی بیشترین بخت را برای کسب جوایز امی هفتادوششم داشتند.

«شوگون» با کسب چهار جایزه اصلی (از جمله بهترین سریال درام) به نخستین سریال غیرانگلیسی زبانی تبدیل شد که این جایزه را به دست آورده است؛ آنا ساوای و هیروکی ساندا (بازیگران «شوگون») نیز به اولین هنرپیشگان ژاپنی‌ای بدل گشتند که جوایز برترین بازیگران زن و مرد در این بخش را تصاحب می‌کنند؛ این سریال در مجموع ١۸ جایزه در این دوره رُبود و رکورددار کسب بیشترین مجسمه امی برای یک فصل از یک سریال شد.

در بخش کمدی، «قلم‌به‌مزدها» شگفتی‌ساز این دوره لقب گرفت و توانست با حضور رقبای قدری چون «خرس» و «فقط قتل‌های این ساختمان»، جایزه بهترین سریال و بازیگر زن (جین اسمارت) را به خانه ببرد اما سایر جوایز بخش کمدی به «خرس» رسید و این سریال موفق شد رکورد سال پیش که در اختیار خودش بود—ده جایزه— را بشکند و با یازده مجسمه امی شب موفق خود را به پایان رساند.

«بچه گوزن» نیز شب باشکوهی را برای خود رقم زد و موفق به کسب جایزه بهترین سریال کوتاه، نویسندگی و بازیگران مرد (نقش اصلی) و زن (نقش مکمل) شد ولی جایزه بهترین کارگردانی را سریال محبوب و ناکام «ریپلی» از آن خود کرد.

بهترین سریال کمدی:
قلم‌به‌مزدها

بهترین سریال درام:
شوگون

بهترین بازیگر زن در سریال درام:
آنا ساوای (شوگون)

بهترین بازیگر مرد در سریال درام:
هیروکی ساندا (شوگون)

بهترین سریال کوتاه:
بچه گوزن

بهترین بازیگر زن در سریال کوتاه:
جودی فاستر (کارآگاه حقیقی)

بهترین بازیگر مرد در سریال کوتاه:
ریچارد گد (بچه گوزن)

بهترین کارگردانی در سریال درام:
فردریک ای.او. توی (شوگون)

بهترین کارگردانی در سریال کمدی:
کریستوفر استورر (خرس)

بهترین نویسندگی در سریال کوتاه:
ریچارد گد (بچه گوزن)

بهترین نویسندگی برای سریال درام:
ویل اسمیت (اسب‌های تنبل)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال کوتاه:
لامورن موریس (فارگو)

بهترین نویسندگی برای سریال کمدی:
لوسیا آنیلو، پل دبلیو. داونز و جن استاتسکی (قلم‌به‌مزدها)

بهترین کارگردانی در سریال کوتاه:
استیون زیلان (ریپلی)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال کوتاه:
جسیکا گانینگ (بچه گوزن)

بهترین بازیگر زن در سریال کمدی:
جین اسمارت (قلم‌به‌مزدها)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال درام:
الیزابت دبیکی (تاج)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال کمدی:
لیزا کولون-زایاس (خرس)

بهترین بازیگر مرد در سریال کمدی:
جرمی آلن وایت (خرس)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال درام:
بیلی کروداپ (برنامه صبحگاهی)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال کمدی:
ابن ماس-بچراک (خرس)

هفتادوششمین دوره مراسم اهدای جوایز هنرهای خلاق امی نیز چند روز قبل برگزار شد که سریال «شوگان» در ۱۴ بخش از جمله بهترین تدوین صدا و تصویر، بهترین تصویربرداری، بهترین طراحی لباس، بهترین بازیگر مرد مهمان برای نستور کاربونل، بهترین طراحی تیتراژ، بهترین طراحی صحنه، بهترین بدل‌کاری، بهترین جلوه‌های ویژه بصری و بهترین کستینگ سریال‌های درام جوایز را کسب کرد.

سریال «خرس» نیز موفق به کسب هفت جایزه در بخش‌های تدوین صدا و تصویر، تصویربرداری، بازیگر مرد مهمان برای جان برنتال و بهترین بازیگر زن مهمان برای جیمی لی کرتیس و کستینگ سریال‌های کمدی شد.

سریال «ریپلی» نیز سه جایزه از جمله بهترین تصویربرداری مینی‌سریال و بهترین جلوه‌های ویژه را تصاحب کرد و مجموعه تلویزیونی «بچه گوزن» در بخش بهترین کستینگ مینی‌سریال جایزه امی را به خانه برد.
جایزه بهترین انیمیشن نیز به «سامورایی چشم آبی» رسید.

مراسم امی ۲۰۲۳ به دلیل اعتصاب نویسندگان و بازیگران در همان سال برگزار نشد و به ژانویه ۲۰۲۴ موکول شد؛ در دوره هفتادوپنجم سریال‌های «وراثت»، «خرس» و «مشاجره» برندگان بزرگ لقب گرفتند و به ترتیب جوایز بهترین سریال درام، کمدی و مجموعه تلویزیونی کوتاه را تصاحب کردند.

کد خبر 790284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.