آیا نرخ خرید تضمینی گندم برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد؟

عضو ناظر مجلس در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی گفت: امیدواریم برای کشاورزان نرخ تعیین شده گندم صرفه اقتصادی داشته باشد تا تولید این محصول استراتژیک تداوم داشته باشد و با افزایش تولید سود کشاورزان افزایش پیدا کند و هزینه های آنها جبران شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالغفور امان زاده در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: در زمینه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم نشست‌های متعدد کارشناسی برگزار شد و این انتظار از سوی نمایندگان بخش خصوصی و ناظرین مجلس وجود داشت تا نرخ خرید تضمینی گندم بیشتر از میزان تعیین شده باشد.

وی افزود: بررسی و آنالیزهایی از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در زمینه قیمت گندم در نشست شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی ارائه شد و تلاش کردند تا به قیمت واقعی دست پیدا کنند و برای حمایت از کشاورزان با رئیس جمهور نیز نشست برگزار کرده بودند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای قیمت گذاری و سیاستگذاری حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی با تاکید بر اینکه با همه تفاصیل قیمت معتدلی بر اساس آنالیزهای مختلف برای خرید تضمینی گندم تعیین شده است، عنوان کرد: امیدواریم برای کشاورزان نرخ تعیین شده گندم صرفه اقتصادی داشته باشد تا تولید این محصول استراتژیک تداوم داشته باشد و با افزایش تولید سود کشاورزان افزایش پیدا کند و هزینه‌های آنها جبران شود.

امان زاده در پایان تصریح کرد: کشاورزان کشور پرتلاش، پرکار و کم توقع هستند و امیدواریم از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم رضایت داشته باشند.

کد خبر 790276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.