تعطیلی پنجشنبه ها از کی اجرا می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با مصوبه این کمیسیون، پنجشنبه‌ها نیز همچون روز جمعه تعطیل خواهد شد و ساعت کار کارمندان در هفته به ۴۰ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فضل‌الله رنجبر با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: درباره موضوع تعطیلات آخر هفته بحث مفصلی شد و در نهایت مصوب شد که جمعه‌ها تعطیل باشد و روز پنجشنبه نیز خدمات اداری ارائه نشود که به معنای همان تعطیلی است‌.

وی بیان کرد: سقف ساعت کاری اداری در طول هفته ۴۰ ساعت در نظر گرفته شد که این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رأی آورد.

تصویب تعطیلی پنجشنبه‌ها یا شنبه‌ها؟ 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته بررسی درباره جزئیات این موضوع به جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی موکول شد، همچنین قرار شد روز سه‌شنبه ایراداتی که شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه افزایش تعطیلات آخر هفته وارد کرده‌اند، بررسی و اصلاح شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع قرار بر این شد که ما روز سه‌شنبه اصلاحیه متنی مصوبه مربوط به تعطیلات آخر هفته را انجام دهیم تا ایرادات شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع شود. جزئیات و نحوه تدوین مصوبه مربوط به تعطیلی روزهای پنجشنبه، جمعه و کاهش ساعت کاری به ۴۰ ساعت در هفته، به روز سه‌شنبه هفته جاری موکول شد.

کد خبر 790270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    33 2
    منافع تعطیلی پنجشنبه ها در اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری: 1- این موضوع بعد از حدود دوسال بررسی کامل به تایید 136نفر نمایندگان دور قبل مجلس، تعداد کثیری از نمایندگان دور جدید مجلس، 30 نفر عضو هیات دولت و مراجع عظام تقلید رسیده بنابراین موجب امیدواری مردم به اصلاح امور کشور و افزایش شرکت در انتخابات آینده می شود. 2-کارمندان تهران بجای شنبه ها پنجشنبه ها تعطیل اند و در سال، 52 روز تعطیلی بیشتری دارند اما شهرستانی ها از آن محروم هستند این تبعیض و بی عدالتی باعث نارضایتی شدید و کاهش انگیزه شغلی کارمندان شهرستانی می شود و مغایر عدالت اداری است.3- باعث وحدت رویه در تعطیلات ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود 4- موجب افزایش هماهنگی ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود. 5- باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می گردد. 6-باعث کاهش یک ششم از هزینه های تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارمندان تهرانی می شود 7- فرصت تحکیم و تعاملات بیشتر اعضای خانواده و افزایش فرزندآوری می شود. 8- فرصت لازم برای رفع خستگی جسمی و ذهنی کارمندان و افزایش بهره وری آنان می شود.
  • مریم IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    21 2
    امیدوارم که این تعطیلی به تصویب نهایی برسه و اجرایی بشه و مثل تعطیلی شنبه ها نشه.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    12 1
    انشالله بی حرف و حدیث تصویب بشه و این موضوع برای همیشه جمع بشه .
  • فرانک IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    هر سال همین بحث پیش میاد، تهش به هیچ جایی نمیرسه چون آقایون شاغل در تهران خودشون پنجشنبه ها تعطیلن!
  • امین IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    3 0
    کارگران و زحمت کشان اصلی مملکت هم از این موضوع نباید بی نصیب باشند و تعطیلی پنجشنبه در تقویم باشد
  • مهدی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    بعید میدونم به فکرشهرستانی ها باشن تصویب بشهY چون خودشون پنجشنبه ها تعطیلن , کنارخانواده هستن؛ ایندفعه هم با یک بهانه بازم عودت میدن
  • رضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    تو رو خدا اینقدر اذیت نکنید بخدا خانواده داریم؛ ما هم دوست داریم در کنار خانواده باشیم. باز نکنه رای ندید
  • محمد حسن IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 1
    قابل توجه دلواپسان تعطیلی پنجشنبه ها: 1- لاحیه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، مبتنی بر پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه ها بوده است. اگر تعطیلی شنبه ها خواسته تجار بود چرا تشکل های اقتصادی، موضوع تعطیلی شنبه ها را به وزارت اقتصاد و دارایی، پیشنهاد ندادند تا بصورت لایحه از طرف دولت در مجلس مطرح شود؟ 2- چطور وقتی کارمندان دولتی مستقر در تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور، پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند مشکلی ایجاد نشده ولی حالا که قرار است کارمندان شهرستانی مشمول این تعطیلی شوند اینقدر به اقتصاد کشور صدمه وارد می شود؟ آیا این حرف های به اصطلاح فعلان اقتصادی، شائبه برانگیز نیست؟ ضمنا چرا تاکنون در مورد تعطیلی کارمندان تهرانی حتی یک بار اعتراض نکرده اند؟ 3- دلواپسان کاهش روزهای کاری می داند که کشورهای پیشرفته به سوی سه و چهار روز تعطیلی در هفته می روند؟ چون دریافته اند که کیفیت کار، مهمتر از کمیت آن است و کار درست، باانگیزه و خلاقانه برای پیشرفت لازم است؛ درغیراینصورت، کار کردن معادل خرابکاری، کارنمایشی و اتلاف منابع می باشد.