اخذ «بیمه ورزشی» فرهنگی که باید رواج یابد

رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی استان اصفهان گفت: بیمه ورزشی یک فرهنگ جا نیافتاده در عرصه ورزش است که با استفاده از آن می‌توان با یک مبلغ بسیار کم آسیب‌های شدید را پیگیری و درمان کرد.

غلامرضا بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با علت اجباری بودن بیمه ورزشی برای ورزشکاران اظهار کرد: در راستای حمایت ورزشکارانی که آسیب‌های جدی می‌دیدند و سایر بیمه‌ها قادر به پرداخت چنین هزینه‌هایی نبودند و بیشتر اوقات پرداخت نمی‌شد.

وی افزود: با افزایش تعرفه‌ها یک فرد با پرداخت ۹۵ هزار تومان بیمه می‌شود، اما یک سقف درمانی ۹۵ میلیون تومانی دارد و این بیمه در هیچ‌کجای دنیا وجود ندارد. ورزشکار پس از آسیب بدون هیچ دغدغه‌ای جلسات فیزیوتراپی خود را پشت‌سر می‌گذارد یا دیگر آسیب‌هایی که وجود دارد را با هزینه بیمه ورزشی طی می‌کند.

رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: هیچ بیمه تکمیلی با ۹۵ هزار تومان چنین پوششی را در برابر آسیب‌ها و درمان‌ها ندارد و بسیار محدود هستند، اما هزینه‌های بسیار بالایی را دریافت می‌کنند. این بیمه بسیار به ورزشکاران ما کمک کرد، اما هنوز فرهنگ این بیمه در کشور رایج نیست، دغدغه بسیار ما این است که افرادی که با ورزشکاران کار می‌کنند ورزشکاران را به سمت این بیمه سوق دهند تا خیال ورزشکاران از هزینه‌های درمانی راحت شود.

بیمه ورزشی باید رواج پیدا کند

وی بیان‌کرد: باید این بیمه رواج پیدا کند، بسیاری از باشگاه‌ها و مراکز ورزشی می‌گویند مجتمع ما بیمه شده است، اما آن بیمه نمی‌تواند آسیب‌های ورزشکاران را پوشش دهد.

بارانی عنوان‌کرد: ورزشکاران حاضر در کشور حدود چهار میلیون نفر هستند که با پرداخت بیمه ورزشی، می‌توانند از خدمات درمانی، خدمات آموزشی و خدمات خاص دیگر استفاده کنند. با یک مدیریت پولی را که از ورزشکاران دریافت می‌کنیم در راستای درمان‌های خودشان هزینه می‌کنیم، فرد آسیب‌دیده می‌تواند در بهترین بیمارستان‌ها به صورت رایگان تحت درمان قرار گیرد.

وی تشریح کرد: بیمه‌های سازمانی‌دهی شده ما باید در کشور حداقل ۹ میلیون نفر باشد، اما با کم‌کاری برخی افراد و نداشتن دغدغه‌های ما این آمار پایین آمده باشد و برخی بیمه ورزشی نداشته باشند.

کد خبر 790251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.