حدود ۱۵ هزار خانوار عضو «اصپاک» شدند/ شهروندان پسماندهای خشک را تفکیک کنند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تاکنون حدود ۱۵ هزار خانوار عضو سامانه «اصپاک» شده‌اند و ۱۰۰۰ خانواده از این تعداد تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: سامانه اصپاک از چند ماه پیش در شهر اصفهان به جمع‌آوری پسماندهای خشک از درِ منازل می‌پردازد.

وی با بیان اینکه نخستین طرح این سامانه ارائه بیمه آتش‌سوزی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ازای تحویل ۲۵ کیلوگرم پسماند خشک از منازل شهروندان بود، افزود: تاکنون حدود ۱۵ هزار خانوار عضو این سامانه شده‌اند و ۱۰۰۰ خانواده از این تعداد تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: طی این چند ماه چند مورد حریق رخ داده که بیمه آتش‌سوزی اصپاک هزینه‌های آن را پرداخت کرده است.

بقایی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود پسماندهای خشک را تفکیک کنند و از ورود آن‌ها به پسماند تر جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند از طریق این سامانه تاریخ حضور خود در منزل را اعلام کنند تا نیروهای مرتبط پسماندها را جمع‌آوری کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اضافه شدن خدمات جدیدی همچون کیف پول الکترونیکی و طرح‌های بیمه حوادث به این سامانه خاطرنشان کرد: جمع‌آوری پوست میوه‌های تر (همچون هندوانه و خربزه) روزهای جمعه نیز از طریق اصپاک امکان‌پذیر خواهد بود.

بقایی گفت: سامانه اصپاک اقدام به جمع‌آوری مواردی همچون تفاله چای خشک شده نیز می‌کند.

وی افزود: سامانه اصپاک ابتدای مسیر خود قرار دارد و نیازمند مشارکت شهروندان برای تمیزی و پاکیزگی بیشتر شهر است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان به شهروندان توصیه کرد که برای استفاده از این سامانه به نرم‌افزار بازار یا سایت www.isfpak.com مراجعه و این اپلیکیشن را نصب کنند.

کد خبر 790222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.