پایان یک جام با تقسیم اشک و لبخندها بین نمایندگان ایران

تیم والیبال فولاد سیرجان در فینال تمام ایرانی جام باشگاه‌های آسیا مقابل شهداب یزد به پیروزی رسید تا برای دومین‌بار قهرمان مسابقات باشگاهی قاره‌کهن شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیست‌وششمین دوره مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا با حضور ۱۸۰ بازیکن خارجی از ۱۸ شهریورماه جاری در سالن شهید حاج مهدی (شاهدیه) یزد آغاز شد و دو تیم ایرانی فولاد سیرجان و شهداب یزد، علاوه‌بر صعود به فینال جام قهرمانی باشگاهی آسیا، به مسابقات جام باشگاه‌های جهان نیز راه یافتند. دیدار نهایی این مسابقات امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ از ساعت ۱۷ بین شهداب یزد و فولادسیرجان برگزار شد.

روز گذشته در چارچوب بازی‌های نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا، تیم والیبال شهداب یزد در حضور پرشور تماشاگران خود با ارائه یک‌بازی فنی، حریف خود تیم پاولودار کلاب قزاقستان را در سه ست متوالی به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۹ شکست داد و ضمن راهیابی به دیدار نهایی آسیا، جوار حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد.

پایان بیست‌وششمین دوره والیبال باشگاه‌های آسیا با تقسیم اشک و لبخندها بین نمایندگان ایران

همچنین در دیگر دیدار نیمه‌نهایی نیز تیم‌های فولاد سیرجان و جاکارتا بهایانگ‌کارای اندونزی به مصاف یکدیگر رفتند که تیم والیبال فولاد سیرجان در این دیدار سه بر دو با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۶ بر ۱۴ جاکارتا بهایانگ‌کارا اندونزی را شکست داد و به عنوان دومین تیم ایرانی با صعود به مرحله فینال مسابقات، جواز حضور در رقابت‌های باشگاه‌های جهان را به‌دست آورد.

شهداب یزد بازیکنان سرشناسی همچون امیر غفور، مسعود غلامی، مرتضی شریفی، و محمدرضا مؤذن را در اختیار دارد و در سوی مقابل فولاد سیرجان ایرانیان نیز سیدمحمد موسوی، مجتبی میرزاجان‌پور، امیرحسین اسفندیار و مهدی مرندی که بازیکنان به‌نامی در والیبال آسیا و جهان به شمار می‌روند را در اختیار دارد و بازی امروز به‌دلیل حضور این ستارگان جو فوق‌العاده‌ای داشت و با استقبال ویژه هواداران هم مواجه شد.

پایان بیست‌وششمین دوره والیبال باشگاه‌های آسیا با تقسیم اشک و لبخندها بین نمایندگان ایران

در مسابقه فینال امروز که با حضور بیش از چهار هزار تماشاگر مشتاق برگزار شد؛ تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان در سه ست متوالی به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۳ مقابل شهداب یزد حریف ایرانی‌اش پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید. شهداب یزد به نایب‌قهرمانی دست پیدا کرد و همچنین تیم‌های اندونزی، قزاقستان، قطر، عراق، افغانستان و کویت به ترتیب در مکان‌های سوم تا هشتم مسابقات والیبال باشگاههای آسیا قرار گرفتند.

تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان لیگ‌برتر مردان ۱۴۰۲ ایران در مرحله مقدماتی تیم‌های والیبال کم‌ایر، گاز الجنوب و الریان قطر را شکست داد و در مرحله نخست حذفی نماینده کویت را از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

پایان بیست‌وششمین دوره والیبال باشگاه‌های آسیا با تقسیم اشک و لبخندها بین نمایندگان ایران

فولاد سیرجان ایرانیان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۱ در تایلند نیز به‌عنوان نماینده ایران شرکت کرد و بدون شکست به فینال راه یافت و در دیدار پایانی حریف خود العربی قطر را شکست داد و مقام قهرمانی را به‌دست آورد و به جام باشگاه‌های والیبال جهان هم رسید و امروز دوباره همین سناریو را تکرار کرد.

در این مسابقات علاوه‌بر شهداب یزد (میزبان مسابقات) و فولاد سیرجان ایرانیان (قهرمان لیگ‌برتر ایران)، تیم‌های اسپورتینگ‌کلاب (کویت)، گاز الجنوب (عراق)، الریان‌اسپورت کلاب (قطر)، کَم‌ایر (افغانستان)، پاولودار والیبال‌کلاب (قزاقستان) و جاکارتا بهایانگ‌کارا پرِسیسی اندونزی حضور داشتند.

همچنین کمیته فنی این مسابقات تیم رویایی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ را انتخاب کرد که علی حاجی‌پور از تیم فولاد سیرجان ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن معرفی شد. در جمع تیم رویایی این رقابت‌ها شش بازیکن ایرانی حضور دارند و دو بازیکن از تیم‌های جاکارتا و پاولودار هستند.

پایان بیست‌وششمین دوره والیبال باشگاه‌های آسیا با تقسیم اشک و لبخندها بین نمایندگان ایران

بهترین مدافع میانی مسعود غلامی از شهداب یزد و آرمین قلیچ‌نیازی از فولاد سیرجان لقب گرفتند. بهترین دریافت‌کننده قدرتی هم امیرحسین اسفندیار از فولاد سیرجان و میکائیل یوستینو از پاولودار قزاقستان انتخاب شدند. عنوان بهترین قطر پاسور به ژان پاتری از جاکارتا اندونزی، بهترین پاسور به علی رمضانی از فولاد سیرجان ایرانیان، بهترین لیبرو به مهدی مرندی از فولاد سیرجان ایرانیان و ارزشمندترین بازیکن هم به علی حاجی‌پور از فولاد سیرجان ایرانیان رسید.

کد خبر 790182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.