تعطیلی پنجشنبه‌ها مصوب شد+ جزئیات

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد که تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحمت الله نوروزی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون درباره تعطیلات آخر هفته گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شد که تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه باشد.

وی افزود: همچنین ساعت کاری در هفته ۴۰ ساعت خواهد بود.

تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرا می‌شود؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه ۲۶ اردیبهشت سال جاری و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موسوم به افزایش تعطیلی آخر هفته با تعطیلی روز شنبه موافقت کرده بودند.

تصویب تعطیلی پنجشنبه‌ها یا شنبه‌ها؟ 

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ۱۳ مرداد خود درباره این مصوبه گفت که ما نسبت به این مصوبه، ۲ ایراد شرعی و یک تذکر داشتیم. هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز یک ایراد داشت که به مجلس منتقل شد.

کد خبر 790136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریبرز IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    17 2
    درحالیکه عدالت جزء اصول مذهب، قانون اساسی و روال قانونگذاری است؛ کارمندان دولت در تهران پنجشنبه ها تعطیل هستند اما بطور تبعیض آمیز و غیرعادلانه کارمندان شهرستانی از این تعطیلی محروم می باشند؛ لطفا مسئولین بفرمایند چرا بی عدالتی؟؟؟!!!
  • محمد AL ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 4
    یک بار اعلام می کنند تعطیلی شنبه تصویب شده. بعد اعلام می کنند تعطیلی ۵ شنبه تصویب شده.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    3 1
    خوبه پنچشنبه تصویب کنید تعطیل بشه بهتره هم از نظر مذهبی و فرهنگ ایرانی اسلامی خوبه هم از نظر سازمان ها و ادارات و هم کسب و کار و هم وایه جامعه بهتره . پنجشنبه تعطیل کنید
  • کارمند IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    3 0
    لطفا تعطیلی پنجشنبه ها برای کارمندان شهرستان هم اعمال شود .
  • فرامرز IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    کارمندان دولت در تهران بیش از پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل هستند اما کارمندان شهرستانی از این تعطیلی محروم بوده اند. تاکنون این تبعیض و بی عدالتی باعث نارضایتی شدید کارمندان شهرستانی و احساس تبعیض، کاهش انگیزه شغلی و درنتیجه، کاهش بهره وری آنان شده است. طبق کدام دلیل و منطق، وقتی کارمندان مستقر در تهران که مرکز مبالات اقتصادی کشور و محل استقرار دستگاه های ستادی و وزارتخانه هاست، پنجشنبه ها تعطیل هستند مشکلی ایجاد نشده ولی حالا که قرار است به لطف نمایندگان محترم مجلس، محرومیت کارمندان شهرستانی پایان پذیرد اینقدر به اقتصاد کشور صدمه وارد می شود؟!!! چرا به اصطلاح فعلان اقتصادی تاکنون در مورد تعطیلی کارمندان تهرانی حتی یک بار اعتراض نکرده اند؟ ضمنا کارگران و کارمندان عزیز بخش خصوصی، تابع قانون کار هستند و با قانون مدیریت خدمات کشوری ارتباطی ندارند.
  • ایران IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    بر اساس چی این تفکر بوجود اومده؟ اول اینکه طوری طرح و لایحه میدن انگار که خبر از تایم زمستان و پاییز ندارن؛ خوب اون کارمند خانم کی برسه بره خونه؟ کی کارهاش رو انجام بده؟ یه دفعه بگید شب هم همونجا بمونیم دیگه، خونه زندگی برای چشونه؟ کل زندگی از دست بره چون می خوان آخر هفته با تعطیلی مدارس برن مسافرت ؟ اصلاً متوجه هستید دارید چه آسیبی می زنید؟ ما انسان هستیم از جنس فلز و ربات نیستیم، اون نیرو خسته نمیشه؟ بازدهی پایین نمیاد؟ می خواین به فکر خانواده باشید با همین ساعت کاری موافقت کنید.