پیشرفت ۸۰ درصدی ایمن‌سازی مسیر عابرپیاده کوی میلاد

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: عملیات ایمن‌سازی مسیر عابرپیاده کوی میلاد در محله اطشاران با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها، مناسب‌سازی اماکن عمومی به‌منظور فراهم کردن محیطی مناسب و ایمن برای استفاده شهروندان به‌ویژه افراد دارای معلولیت که از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.

وی افزود: با توجه به نقش مهم پیاده‌روها در معماری شهری و نظر به اینکه پیاده‌روها باید یک استاندارد اساسی را دنبال کنند، در راستای اصلاح و مناسب‌سازی معابر سطح منطقه و برای برخورداری و حفاظت و ایمنی عابران از فضای لازم برای عبور و مرور و روان‌سازی ترافیک، این شهرداری اقدام به احداث پیاده‌رو در راستای تردد عابران و رهگذاران کرده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات ایمن‌سازی مسیر عابر پیاده کوی میلاد در محله اطشاران با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه گامی مؤثر در روند مناسب‌سازی فضاهای شهری و عمومی برای تمام اقشار جامعه است و تمام آحاد جامعه باید قادر باشند راحت و بدون خطر در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

صیرفی‌نژاد گفت: با توجه به معابر دسترسی دانش‌آموزان و اهالی پیرامون مدرسه پزشکزاد پیاده‌رو احداث شد و برای بهره‌برداری در آغاز فصل مدارس در اختیار دانش‌آموزان و اهالی شهرک میلاد قرار گرفت.

وی ادامه داد: احداث و بازگشایی خیابان اطشاران نیز یکی از مطالبات اهالی این منطقه بود که به دلیل مشکلات قانونی و تفکیکی کوره نقش‌جهان معطل مانده بود، اما با پیگیری‌های صورت‌گرفته و از طریق کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری، این معضل برطرف و مسائل تملک آن رفع شد، بنابراین در سال جاری این پروژه را در دستور کار قرار گرفت.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه اطشاران، محله‌ای پر تردد و حادثه‌خیز است، گفت: طراحی خیابان اطشاران به طول ۵۰۰ متر و عرض ۳۶ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حال احداث و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

کد خبر 790106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ستاره IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    با سلام وخدا قوت ضمن تشکر از پیگیری و انجام آزاد سازی و ایمن سازی خیابان کوی ميلاد. لطفا پیگیر بانک هم در این خیابان باشید؛ هیچ بانکی در کوی ميلاد وجود ندارد. لطفا این معضل نیز بررسی و رسیدگی شود