دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شهروند زاهدانی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شهروند زاهدانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان، حسن کیخا اظهار کرد: به دنبال مراجعه یک نفر از شهروندان به پلیس فتای استان مبنی بر دسترسی غیرمجاز شخصی ناشناس به حساب کاربری‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی و در ادامه آن تهدید به انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته متهم پس از دسترسی غیرمجاز به اکانت کاربری تصاویر شخصی شاکی را استخراج و قصد اخاذی با تهدید به انتشار آنها را در فضای مجازی داشت.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با اقدامات تخصصی، فنی و به موقع، کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی متهم شدند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هماهنگی قضائی به این پلیس احضار شد که در ابتدا متهم منکر هر گونه ارتباط و یا دسترسی به حساب کاربری شاکی شد، اما پس از مواجه با مستندات و شواهد این پلیس، لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که قصدش از این کار، تحت فشار گذاشتن و اخاذی مالی از شاکی بود که در نهایت متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

وی تصریح کرد: سواد رسانه‌ای سایبری گاهی اوقات با مدرک دانشگاهی ارتباطی ندارند و عموم مردم باید سعی کنند سطح سواد سایبری خود را برای ناکام گذاشتن مجرمان سایبری افزایش دهند چرا که مشکلات فضای سایبر فقط دیگران را تهدید نمی‌کند و فقط در برخی موارد یک غفلت کوچک ممکن است تمام داشته‌های مالی، اخلاقی، خانوادگی و حتی آبروی افراد را بر باد دهد.

کیخا از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 790097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.