آذربایجان شرقی رکورددار واژگونی‌های رانندگی کل کشور

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی گفت: این استان در صدر واژگونی‌های رانندگی کل کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، فریدون قنبرزاده ظهر امروز _یکشنبه بیست و پنجم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی و تجزیه و تحلیل آماری تصادفات رانندگی درون‌شهری استان و مقایسه با آمار تصادفات کشور محرز شد که واژگونی‌های درون شهری استان نسبت به کل کشور در صدر است.

وی افزود: علت اصلی تصادفات واژگونی در استان سرعت غیرمجاز و توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه ناشی از استفاده از مواد روان گردان است.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی تصریح کرد: جوانان و افرادی که بیشتر دنبال هیجان رانندگی هستند، از همه در معرض خطر تصادفات واژگونی قرار دارند و این نوع تصادفات بیشتر در سرپیچ‌ها و شرایط خاص معبر اتفاق می‌افتد، یعنی اگر سرعت وارد شده به پیچ بیشتر باشد نیروی گریز از مرکز باعث پرتاب وسیله نقلیه از قوس پیچ می‌شود.

قنبرزاده گفت: از والدین می‌خواهیم نظارت بیشتری بر رفتارهای رانندگی فرزندان خود داشته باشند و از در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به ویژه برای افرادی که گواهینامه ندارند یا درک صحیحی از رانندگی ندارند، پرهیز کنند، چراکه بیشتر سن رانندگان که در خودروی آنها واژگون می‌شود، جوانان با سن ۱۸ تا ۲۵ سال هستند.

وی افزود: پلیس با تمام توان ضمن کنترل سرعت در مسیرهای پرحادثه با رانندگان پرحادثه به صورت جدی برخورد کنند، ضمن اعمال قانون و ثبت نمره منفی گواهینامه رانندگی آن‌ها اخذ می‌شود و برای طی مراحل به طرح غربالگری معرفی می‌شوند.

کد خبر 790096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.