پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات عمرانی پیاده‌راه جاده سلامت تبریز

شهردار منطقه ۳ تبریز از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات عمرانی پیاده‌راه جاده سلامت آزادی حدفاصل چهارراه ابوریحان تا میدان حکیم نظامی خبر داد و گفت: پس از زیرسازی و جدول‌گذاری، عملیات کف‌سازی این پیاده‌راه به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۰۰۰ مترمربع کف‌سازی اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، علی قاسمی ظهر امروز _یکشنبه بیست و پنجم شهریور_ با اشاره به اینکه عملیات عمرانی در این پروژه انسان محور با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تداوم دارد، اظهار کرد: پس از اتمام عملیات بازسازی و ترمیم اساسی فاز اول کانال ایلی سو در خیابان آزادی حد فاصل چهارراه ابوریحان و میدان حکیم نظامی، در این مسیر به طول ۷۰۰ متر و در عرض هشت متر یکی از زیباترین پیاده راه‌های انسان محور از سوی شهرداری منطقه ۳ تبریز در حال احداث است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود در این مسیر که تردد عابران را افزایش می‌دهد، لزوم ایجاد تسهیلات مناسب فرهنگی، اجتماعی، تفریحی را دوچندان کرده و مدیریت منطقه را بر آن داشت تا با اجرای طرح‌های نوین شهری رضایت شهروندان را فراهم کند.

شهردار منطقه ۳ تبریز تصریح کرد: در این مسیر که به جاده سلامت معروف است بنا داریم علاوه بر مناسب‌سازی و ایمن‌سازی پیاده‌روها برای عموم افراد به ویژه افراد کم توان و کهن‌سالان، اقدامات کم نظیری برای زیبایی نمای بصری با استفاده از نقش رنگ و المان‌های شهری در این پیاده‌راه به کار گیریم.

قاسمی ادامه داد: تاکنون عملیات احداث نشیمنگاه‌ها به اتمام رسیده و کف‌سازی و مسیر دوچرخه‌سواری در حال انجام است که امیدواریم این پروژه تا پایان شهریور به اتمام برسد.

وی افزایش جذابیت برای شهروندان را از اولویت‌های این پروژه فرهنگی و تفریحی عنوان کرد و گفت: ایجاد مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، استراحتگاه، افزایش روشنایی و نصب مبلمان‌های زیبای شهری، همچنین ایجاد مکان‌های مناسب برای اجرای پرفورمنس های هنری و فعالیت‌های فرهنگی و کافه‌های سیار از جمله طرح‌هایی است که طبق طرح ارائه شده در این مسیر اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ تبریز اختصاص محل‌های مشخص برای انجام ورزش‌های گروهی و انفرادی را از دیگر ویژگی‌های این مسیر عنوان کرد.

کد خبر 790095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    5 0
    وسط دوده چه جاده سلامت، باید محل مناسبی با فضای کافی برای تنفس باشد
  • مهدی IT ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 1
    اگر محل مانور موتور سوارها نشود خوب است.