پیگیر ۳۰ تابلوی ارزنده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳۰ تابلوی ارزشمند هنری با عنوان برگزاری نمایشگاه به مجموعه‌ای خارج از شهرداری به امانت واگذار شده و با وجود برگزار نشدن نمایشگاه، این تابلوهای ارزشمند وابسته به سازمان فرهنگی و هنری بازگشت داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، ناصر امانی امروز _یکشنبه بیست و پنجم شهریور_ در دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون یکی از وظایف شورا نظارت بر حفظ سرمایه‌ها و اموال منقول و غیرمنقول و نظارت بر درآمد و هزینه‌ها است، اظهار کرد: ۳۰ تابلوی ارزشمند هنری با عنوان برگزاری نمایشگاه به مجموعه‌ای خارج از شهرداری به امانت واگذار شده و با وجود عدم برگزاری نمایشگاه، این تابلوهای ارزشمند وابسته به سازمان فرهنگی و هنری بازگشت داده نشده است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مسئولین برای بازگشت تابلوهای موزه امام علی (ع) پیگیری کردند، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیدیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این زمینه نگران هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از این تابلوها با وجود اینکه ارزش معنوی حداقل ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

امانی با اشاره به اینکه کنار قطعه ۵۳ بهشت الزهرا () سوله‌ای به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع در حال راه اندازی است، اضافه کرد: بعضی ایستگاه‌های موجود در بهشت زهرا (س) به این سوله منتقل شود.

وی با اینکه جلوه بصری نامناسبی در قطعه شهدا ایجاد شده است، افزود: مصوبه‌ای از سوی هیئت وزیران در سال ۱۳۹۳ تصویب شد که هرگونه ساخت‌وساز در کنار قبور شهدا باید با مجوز بنیاد شهید و ایثارگران باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: درخواست دارم که دستور توقف ساخت از سوی مدیران صادر شود و اگر مجوز اخذ نشده بود، نسبت به برچیدن آن اقدام شود و از این پس اجازه ساخت‌و سازهای این چنینی داده نشود.

کد خبر 790073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.