حمایت مدیران شهری شیراز از طرح «از مزرعه تا سفره»/ دست دلالان کوتاه می‌شود

اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری شیراز بر تداوم اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» باهدف کمک به معیشت خانوار و رضایتمندی شهروندان تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری شیراز با حمایت مدیریت ارشد استان در ادوار مختلف، طرح‌های مختلفی را به منظور حمایت اقتصادی جامعه در بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره بار شهرداری در دستور کار قرار داده‌اند.

در حال حاضر شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر و به ویژه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با ارائه طرحی نو با عنوان «از مزرعه تا سفره» وارد میدان عمل شده است و اجرای این طرح باهدف کمک به معیشت خانوار و جلب نظر شهروندان در سطح کلان شهر شیراز در ۱۷ غرفه منتخب از بازارچه‌های شهرداری شیراز در حال اجرا است که در این غرفه‌ها، میوه و صیفی‌جات به قیمت میدان مرکزی میوه و تره‌بار به شهروندان عرضه می‌شود.

یکی از اهداف راه‌اندازی بازارچه‌ها تأمین میوه و تره‌بار باکیفیت و قیمت مناسب است

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز با ابراز خرسندی رضایت نسبی که از اجرای این طرح از سوی شهروندان حاصل و دست واسطه‌ها تا حدی کوتاه شده است، می‌گوید: شهرداری این آمادگی را دارد که طرح «از مزرعه تا سفره» را به شکل جامع برای شهروندان اجرا کند اما در بحث تأمین میوه و تره‌بار موردنیاز باید روی ظرفیت‌های دیگر مجموعه‌ها غیر از شهرداری نیز حساب کرد.

وی می‌افزاید: مردم باید در این بازارچه‌ها دسترسی لازم به محصولات موردنیاز باقیمت و کیفیت مناسب و سلامت لازم را داشته باشند.

شهردار شیراز که ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی باکیفیت برای مردم و تسهیل دسترسی آنها را دغدغه خود می‌داند، تصریح می‌کند: یکی از اهداف مهم ما در راه‌اندازی بازارچه‌ها تأمین میوه و تره‌بار باکیفیت و قیمت مناسب در مناطق مختلف شهر است که البته در جانمایی مکان به مسائل زیست‌محیطی و چالش‌های ترافیکی و تأمین پارکینگ هم توجه شده و خواهد شد.

اسدی خاطرنشان می‌کند: علاوه بر جانمایی دو بازارچه بزرگ‌مقیاس عرضه محصولات کشاورزی و مواد غذایی در مناطق ۷ و ۹ به توسعه آن در سایر مناطق نیز توجه خواهد شد.

حمایت مدیران شهری شیراز از طرح «از مزرعه تا سفره»/ دست دلالان کوتاه می‌شود

کوتاه شدن دست دلال‌ها از قیمت‌گذاری‌های بی‌ضابطه

سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص این موضوع با تأکید با اینکه اجرای فعالیت و رونق بازارچه‌ها، دست واسطه‌ها و دلال‌ها را تا حدودی از فضای قیمت‌گذاری‌های بی‌ضابطه کوتاه می‌کند، می‌گوید: همه اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» و توسعه بازارچه‌های عرضه محصولات کشاورزی و تداوم آن در راستای جلب نظر شهروندان تأکید دارند.

وی با تأکید به این موضوع که به دنبال جلب رضایت مردم هستیم و بازخورد اجرای آن در چند ماه گذشته، رضایت نسبی شهروندان را جلب کرده است، می‌افزاید: این طرح در صورت تداوم رضایت‌مندی مردم ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شرط ادامه این طرح را صرفاً جلب رضایت مردم و تداوم این رضایتمندی است، اضافه می‌کند: برای این مهم، نظارت بر فعالیت بازارچه‌ها و رعایت قیمت مصوب و کیفیت محصولات عرضه‌شده با جدیت دنبال خواهد شد.

استقبال شهروندان از طرح «از مزرعه تا سفره» نشان‌دهنده حرکت در مسیر درست است

محمدتقی تذروی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر و ناظر در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز نیز با تأکید بر اهمیت کسب رضایت مردم در اجرای طرح می‌گوید: استقبال شهروندان نشان می‌دهد اجرای طرح در مسیر درست قرار دارد.

وی بابیان اینکه جلب نظر شهروندان در این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه می‌کند: تمام تلاش مدیریت شهری در اجرای این طرح، کسب رضایت مردم است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری می‌کند: در ادامه و با همکاری همه دستگاه‌های متولی بتوانیم این طرح را به شکل جامع برای شهروندان اجرا کنیم.

حمایت مدیران شهری شیراز از طرح «از مزرعه تا سفره»/ دست دلالان کوتاه می‌شود

شهرداری شیراز برای کمک به معیشت خانوار از درآمد بازارچه‌ها، صرف‌نظر کرده است

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز از دغدغه شورای ششم نسبت به معیشت گروه‌های مختلف جامعه خبر می‌دهد و می‌گوید: شهرداری برای کمک به معیشت خانوار از درآمد بازارچه‌ها، صرف‌نظر کرده است.

وی اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» را یک اتفاق مثبت و مؤثر بر معیشت مردم می‌داند و تصریح می‌کند: در اسفند سال گذشته شورای اسلامی شهر مصوبه بهره‌برداری از بازارچه‌ها را به شهرداری ابلاغ کرد که برخی از کلان‌شهرها خواستار الگو گرفتن از این مصوبه برای اجرای آن در شهرهای خود شدند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر این مطلب که مدیریت شهری از درآمد حاصل از این بازارچه‌ها چشم‌پوشی کرده است، می‌گوید: مدیریت شهری با اجرای این مصوبه از کسب درآمد بازارچه‌های شهری در راستای حمایت از سفره مردم صرف‌نظر کرده است.

برپایی غرفه‌های طرح «از مزرعه تا سفره» در ۱۷ نقطه شیراز

پژمان شفیعی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز در خصوص اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» می‌گوید: این طرح به دستور استاندار فارس از دو سال گذشته در شیراز کلید خورد که برای آن غرفه‌هایی از سوی شهرداری در اختیار تعاون روستایی قرار گرفت.

وی می‌افزاید: در راستای اجرای این طرح ۱۷ غرفه در نقاط مختلف شهر شیراز برپا شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز تصریح می‌کند: این غرفه‌ها در اختیار شهرداری است و به صورت رایگان در اختیار افراد توانمندی که می‌توانند تأمین‌کننده‌های خوبی باشند، قرار گیرد و این غرفه‌ها ذیل اتحادیه صنف میوه فروشان فعالیت می‌کنند.

شفیعی با بیان اینکه امروز فروش غرفه‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ تن روزانه است و قیمت فروش اقلام آن‌ها قیمت میدان تره‌بار است، خاطرنشان می‌کند: در لایحه شورای شهر آمده است که قیمت محصولات این غرفه‌ها باید ۳۰ درصد کمتر از سطح شهر باشد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه طرح «از مزرعه تا سفره» الگوی بومی است، اضافه می‌کند: در شهر تهران بیش از ۳۰۰ بازارچه عرضه محصولات کشاورزی وجود دارد که بر اساس روش خودشان اداره می‌شود، پایتخت مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی حمایت‌های هیئت دولت را دارد اما چنین ساز و کاری در دیگر شهرها وجود ندارد، در شهر شیراز شهرداری شیراز از درآمدهای غرفه‌ها چشم‌پوشی کرده است تا عرضه‌کنندگان محصولات کشاورزی اجناس خود را ارزان‌تر به دست مصرف کنندگان برسانند.

به گزارش ایمنا، اجرای طرح «از سفره تا مزرعه» قطعاً در عرضه محصولات کشاورزی به لحاظ کیفیت و قیمت در مقایسه با گذشته متفاوت خواهد بود و شهروندان آن را حس خواهند کرد، از سوی دیگر اجرای اینگونه طرح‌ها از سوی شهرداری بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز، در کنار زمینه‌سازی برای افزایش رفاه و آسایش مردم، این آگاهی را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد که نمایندگان در پارلمان محلی و شهرداری در مسیر بهبود معیشت آنها گام بر می‌دارند.

حمایت مدیران شهری شیراز از طرح «از مزرعه تا سفره»/ دست دلالان کوتاه می‌شود

کد خبر 790047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Yasin GI ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    یا عکس نزارید یا از عکس های مربوط به خود خبر استفاده کنید