«فن‌نما» در تقویم رویدادهای ملی ثبت می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در نشست مشترک مدیران استانی و شهری اصفهان با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور پیرامون نمایشگاه فن‌نما مقرر شد «فن نما» به‌عنوان یک رویداد ملی در تقویم رویدادهای ملی ثبت شود.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نشست مشترک مدیران استانی و شهری اصفهان با حسین افشین، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور پیرامون نمایشگاه فن‌نما و رونمایی از پوستر این جشنواره اظهار کرد: حوزه فناوری و دانش‌بنیان طی چند سال اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و شهرداری اصفهان نیز از سال گذشته که سال جهش تولید با مشارکت مردم بود، در این حوزه به انجام فعالیت‌های ویژه‌ای ازجمله برگزاری نمایشگاه فن‌نما پرداخته است.

وی افزود: در این جلسه گزارشی از عملکرد شهرداری اصفهان در این حوزه و برگزاری نمایشگاه فن‌نما ارائه شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری این کلان‌شهر مطالبه‌ای از سال پیش داشت که از اعتبارات معاونت علمی پرداخت نشده بود و در این جلسه در دستور کار قرار گرفت، همچنین درخواستی برای حمایت از برگزاری نمایشگاه فن‌نما در مهر سال جاری داشتیم که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد «فن نما» به‌عنوان یک رویداد ملی در تقویم رویدادهای ملی ثبت شود.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در نمایشگاه فن نما غرفه خواهد داشت و ستادهای مختلف معاونت حضور دارند تا چنانچه موضوعی مطرح شد، تسهیل‌گری کنند.

ابراهیمی با اشاره به نقاط قوت نمایشگاه فن‌نما گفت: این نمایشگاه در حوزه عرضه و تقاضای فناوری توانسته بعضی نیازهای فناورانه بخش‌های مختلف را احصا کند.

وی ادامه داد: از دیگر نقاط قوت نمایشگاه فن‌نما، برگزاری انجمن مجمع سالانه صندوق‌های خطرپذیر همزمان با این نمایشگاه است که حضور آن‌ها به عنوان بخشی از تأمین‌کنندگان مالی آن بسیار قابل اهمیت است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از دو هفته گذشته با ارائه مجموعه فراخوان‌هایی، بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان نیازهای فناورانه شهرداری را احصا کردیم که این نیازها در نمایشگاه به شرط اینکه پیشنهاد دهندگان پاکت ارسال کنند، بازگشایی پاکات خواهیم داشت و این فرصتی است تا شرکت‌ها و استارتاپ‌ها بتوانند در حوزه فناوری شرکت کنند و حوزه فناوری و نوآوری که نوپا است، سهم خوبی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشد.

ابراهیمی گفت: سال جاری افتتاحیه نمایشگاه فن‌نما مختصر برگزار خواهد شد، اما اختتامیه سنگینی به لحاظ تعداد زیاد جوایز خواهیم داشت، البته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز قول داد در مراسم اختتامیه شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بازیگران اصلی اکوسیستم فناوری و نوآوری و برای ما در حوزه فن نما، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری است که شب گذشته تفاهم‌نامه همکاری این معاونت با نمایشگاه فن نما امضا شد تا با قوت و قدرت این اکوسیستم تقویت شود.

کد خبر 790045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.