نقدینگی باید به سمت اصلاح زیرساخت های استخراج نفت هدایت شود

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد نقدینگی موجود در کشور به سمت اصلاح زیرساخت های استخراج نفت هدایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد بهرامی سیف آبادی با اشاره به راهکارهای مناسب در زمینه مدیریت نقدینگی در کشور اظهار کرد: اگر نقدینگی به درستی در کشور مدیریت نشود این مسئله می‌تواند بسیار مخرب و آسیب‌رسان باشد.

وی افزود: متأسفانه در پی عدم مدیریت نقدینگی شاهد کاهش ارزش پول ملی در کشور هستیم. همچنین عدم مدیریت نقدینگی باعث رشد تورم اقتصادی در کشور شده و به معیشت خانوارها آسیب زده است.

نماینده مردم «بویراحمد و دنا» در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینک عرضه و تقاضای نامناسب بر نقدینگی اثرگذار است، ادامه داد: به عنوان مثال اگر در حوزه ارزی، تقاضا بیشتر از عرضه باشد، این مسئله قطعاً بسیاری از بازارها را به هم ریخته و آمارهای اقتصادی را جابجا می‌کند با این حال بسیاری از گشایش اقتصادی می‌تواند در بهبود جریان نقدینگی در کشور مؤثر باشد.

سیف آبادی در ادامه با اشاره به ضعف مدیریتی در مدیریت نقدینگی در کشور افزود: همچنین سو استفاده گری‌های اقتصادی به نوعی می‌تواند به آتش نقدینگی دامن بزند. اگر نقدینگی به صورت صحیح مدیریت نشود بسیاری از بازارها مؤثر را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های فنی و تولیدی کشور تاکید کرد: به واقع ما باید نقدینگی موجود را به سمت توانمندی‌های فنی و تولیدی کشور سوق دهیم به عنوان مثال ما می‌توانیم نقدینگی موجود را به سمت استخراج چاه‌های نفتی و گازی سوق دهیم چرا که ما در این بخش مشکلات زیادی داریم و بسیاری از زیرساخت‌ها در این بخش فرسوده هستند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر نرخ استخراج نفت ما مناسب نیست، ادامه داد: این نرخ برای کشورهای عضو اوپک حدود دوبرابر ماست و برای کشورهای توسعه یافته نیز بیشتر است.

سیف آبادی تاکید کرد: در حال حاضر ما در زمینه فروش نفت مشکل خاصی نداشته و در استخراج نفت مشکل داریم. بنابراین نقدینگی موجود در کشور می‌تواند بخشی از مشکلات مذکور را برطرف کند.

کد خبر 790011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.