ایستگاه‌های دوچرخه به شهر بازگردد/ مدل جابه‌جایی دانش‌آموزان از منزل تا مدرسه تغییر کند

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در صدوچهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان میزبان رئیس ستاد مهر ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ میزبان رئیس ستاد مهر ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان بودند و پس از استماع گزارش اقدامات انجام شده این ستاد تعدادی از اعضای شورا دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

ایستگاه‌های دوچرخه به شهر بازگردد/ مدل جابه‌جایی دانش‌آموزان از منزل تا مدرسه تغییر کند

طرح تعمیر رایگان دوچرخه دانش‌آموزان نباید محدود باشد

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از فعالیت این ستاد که جلسات آن از چند ماه قبل آغاز شده است، اظهار کرد: اصفهان نیز همچون تهران که استفاده از حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو را برای یک هفته رایگان کرده است، عمل کند، زیرا هزینه حمل‌ونقل رایگان دانش‌آموزان نسبت به آنچه در حوزه پیشگیری از آلودگی هوا هزینه می‌شود، صفر است.

وی با تقدیر از طرح نصب گیره دوچرخه در کنار ورودی مدارس افزود: تعمیر رایگان دوچرخه دانش‌آموزان هم طرح خوبی است، اما محدود است و باید بیشتر شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه این دغدغه وجود دارد که ایستگاه‌های دوچرخه شهر کجا رفت؟ تصریح کرد: سه سال است که درباره این موضوع فریاد می‌کشم، مبنی‌بر اینکه دوچرخه‌ها را به چرخه حمل‌ونقل شهر برگردانید، زیرا ایستگاه‌های دوچرخه بهترین شیوه برای فرهنگ‌سازی است.

شریعتی گفت: از دوره سوم شورای شهر ایجاد یک ایستگاه دوچرخه در هر محله شروع شد، اما همه را جمع کردید که خواستار بازگشت آن‌ها هستم.

وی ادامه داد: گفته شده که در محلات کم‌برخوردار به دانش‌آموزان دوچرخه برای تردد خواهیم داد، سوال این است سازوکار آن چگونه خواهد بود، در این راستا می‌طلبد که ایستگاه‌های دوچرخه را دنبال کنید.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از نحوه پذیرش (ثبت‌نام) دانش‌آموزان که سال جاری با مشکلاتی روبه‌رو بود، افزود: هر پدری که می‌خواست ثبت‌نام برای فرزندش انجام دهد باید کفش آهنی می‌پوشید، یکی از معضلات بزرگ محدوده‌ها در ثبت‌نام است که باید ریشه‌ای درمان شود.

وی با بیان اینکه کتمان نمی‌کنم که مدرسه هزینه دارد و سرانه مدارس کفاف نمی‌دهد، اما آیا دلیل می‌شود که هر کسی را که به مدرسه می‌آید، پول داغ کنیم؟ همه اینها درد دل مردم است که من باید از این تریبون آن را مطرح کنم.

ایستگاه‌های دوچرخه به شهر بازگردد/ مدل جابه‌جایی دانش‌آموزان از منزل تا مدرسه تغییر کند

سیستم آموزش‌وپرورش باید برای دیگر ادارات الگو باشد

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به اینکه در حالی که باید سیستم آموزش‌وپرورش برای دیگر ادارات الگو باشد، سال جاری بسیاری از خانواده‌ها برای ثبت‌نام به زحمت افتادند و برای طی این فرایند به دنبال پارتی بودند که باید تأسف خورد، اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای این شیوه ثبت‌نام از کجا آمد؟ آیا فقط در اصفهان انجام شد یا در کل کشور اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تأسف بیشتر آن است که خود آموزش‌وپرورش اعلام می‌کند که میانگین معدل دانش‌آموزان ۹ است، باید دانست مشکل از کجا است؟ افزود: آیا وزارتخانه، معلم یا فرایند مشکل دارد یا مشکل به تصمیم‌گیری و تدابیر گرفته شده در آموزش‌وپرورش باز می‌گردد.

ایستگاه‌های دوچرخه به شهر بازگردد/ مدل جابه‌جایی دانش‌آموزان از منزل تا مدرسه تغییر کند

مدل جابه‌جایی دانش‌آموزان از منزل تا مدرسه تغییر کند

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرایند جابه‌جایی دانش‌آموزان اظهار کرد: هر مجموعه‌ای که به این موضوع ورود کرده است، همان حالت سنتی را با کمی تغییر ادامه داده که در مجموع هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه مدل جابه‌جایی دانش‌آموزان از منزل تا مدرسه باید به‌صورت کلی تغییر کند، افزود: با یک نگرش غلط در میان خانواده‌ها مواجه هستیم، مبنی‌بر اینکه مدرسه‌ای که نزدیک خانه ما است مناسب فرزندم نیست و خارج از محدوده دانش‌آموز خود را ثبت‌نام می‌کنند

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این نگرش به‌دلیل اطلاعات اشتباه، چشم و هم‌چشمی رخ می‌دهد، در حالی که اگر کل مدل را تغییر دهیم، دانش‌آموز در نزدیک‌ترین محل ثبت‌نام خواهد کرد، البته تحقق آن منوط به توزیع امکانات به‌طور یکنواخت است.

قربانی یادآور شد: نخستین چیزی که در مدل جابه‌جایی باید. مبنا باشد، آن است که رفت‌وآمد بین مدرسه و خانه برای دانش‌آموزان به‌صورت پیاده طراحی شود.

وی از آموزش‌وپرورش خواست حیاط مدارس در زمان پیک ترافیک در اختیار مدیریت شهر قرار گیرد.

کد خبر 789997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.