پنجاه هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران پرداخت نشده است

ئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران پرداخت نشده است، تاکید ما بر این است که دولت و به صورت خاص معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هرچه سریعتر نسبت به باقی مانده طلب گندمکاران اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد عسکری در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران اظهار کرد: باید از تلاش‌های گندم کاران و کشاورزان زحمت کش و پرتلاش برای رسیدن به خودکفایی در تولید گندم تشکر کنم، تا کنون حدود ۱۲ میلیون تن گندم تولید شده و حدود ۱۶۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات این کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از طلب گندم کاران پرداخت نشده است، تاکید ما بر این است که دولت و به صورت خاص معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هرچه سریع‌تر نسبت به باقی مانده طلب گندم کاران اقدام کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رویکرد ما این است که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به گونه‌ای عمل کند تا شاهد مشکلات در پرداخت پول گندم نباشیم تا بتوانیم دغدغه تولیدکنندگان بخش کشاورزی را برطرف کنیم.

عسکری با تاکید بر اینکه باید در سنوات سال آینده نیز خودکفایی در تولید گندم تداوم داشته باشد زیرا گندم یک محصول استراتژیک است، عنوان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا پول گندم کاران به طبق قانون موقع پرداخت شود و در راستای توسعه این بخش برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال آینده باید اعتبارات مورد نیاز خرید ۱۲ میلیون تن گندم مورد نیاز کشور بر اساس نرخ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان را مدنظر قرار دهد و برای آن آمادگی داشته باشد تا با آغاز برداشت گندم در اسرع وقت نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند.

کد خبر 789981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.