7 نکته مهم در انتخاب موس و کیبورد ست
موس و کیبورد ست

همیشه مهم ترین قدم پس از خرید کامپیوتر، انتخاب لوازم جانبی مناسب و مطابق با عملکرد سیستم است و از میان تمامی لوازم جانبی، خرید ست موس و کیبورد یکی از مهم ترین اقدامات پس خرید سیستم است.

انتخاب یک ست موس و کیبورد مناسب، به اندازه انتخاب همان کامپیوتر قدرتمندی که دارید اهمیت دارد و ست موس و کیبورد اصلی ترین رابط میان شما و PC خواهد بود. خرید ست موس و کیبورد مناسب مهم است است چرا که این دو ابزار رابط اصلی شما بوده و کوچک ترین فعالیت ها در سیستم ابتدا توسط موس و کیبورد انجام و پس از آن در سیستم پردازش می‌شود. همچنین این قطعات به طور مستقیم بر روی تجربه کاربری شما تاثیر می‌گذارد و خرید موس و کیبورد مناسب می‌تواند نوع عملکرد شما را حرفه‌ای تر کند. در این مطلب، در جهت رفع مشکل کاربران در انتخاب ست موس و کیبورد مناسب، به بررسی 7 عامل مهم در انتخاب ست موس و کیبورد می‌پردازیم:

نکات مهم در انتخاب ست موس و کیبورد

انتخاب ست موس و کیبورد برای سیستم نیازمند دانستن چند نکته مهم است. اگر توجه کرده باشید هنگام خرید ست کیبورد و موس تنها مشکلی که وجود دارد، این است که تنوع آن ها به قدری در بازار زیاد می‌باشد که کاربر ممکن است دچار مشکل در انتخاب و تصمیم گیری شود، به خصوص که قیمت کیبورد و موس ست نیز بسته به مشخصات زیادی متغیر است. برای اطمینان از درست بودن قیمت ست کیبورد و موس هایی که برای سیستم خود می‌خواهید، حتما به سایت های معتبری برای مقایسه و بررسی ست موس و کیبورد ها مراجعه کنید، مثلا سایت های فروشگاهی قطعات کامپیوتر مانند مهرگان آی تی یا تکنولایف در این زمینه سایت‌های معتبری می‌باشند.

1. نوع کاربری ست موس و کیبورد

ست موس و کیبورد ها می‌توانند گیمینگ، مناسب طراحی یا دارای کاربری اداری باشند. موس و کیبورد گیمینگ قابلیت های ویژه‌ای دارند که مناسب سیستم های رده بالاست چرا که گیمرها به موس و کیبوردهایی با پاسخگویی سریع، دقت بالا و قابلیت شخصی‌سازی نیاز دارند، به همین علت امروزه تولید انواع ست موس و کیبورد گیمنیگ بیشتر شده و خرید ست موس و کیبورد گیمینگ نیز نسبت به قبل رو به افزایش است. موس و کیبورد هایی که کاربری اداری و ساده دارند نیز مناسب انواع سیستم ها هستند.

به طور کلی ست موس و کیبورد های اداری برای کارهای روزانه، راحتی و ارگونومی بیشتری دارند. و اما دسته سوم گرافیست ها، ادیتور ها و طراحان، به موس‌هایی با دقت بالا و کیبوردهایی با کلیدهای عددی جداگانه نیاز دارند که برای این دسته از کاربران نیز ست کیبورد و موس های مخصوص در بازار وجود دارد. قیمت ست موس و کیبورد مناسب گیمینگ و طراحی طبیعتا از قیمت ست موس و کیبورد اداری بیشتر خواهد بود.

2. نوع اتصال ست کیبورد و موس

همانطور که می‌دانید تمامی ست کیبورد و موس های موجود در بازار از نظر نوع اتصال به دو دسته اصلی بی‌سیم و سیمی تقسیم می‌شوند. ست کیبورد و موس بی سیم نیز به دو دسته شارژی و دانگلی تقسیم می‌شوند. ست های شارژی همانطور که از نامشان پیداست یک باتری اصلی دارند که توسط برق شارژ می‌شود، که البته قیمت ست کیبورد و موس با این ویژگی بسیار بالا خواهد بود. ست کیبورد و موس دانگلی نیز با یک دانگل یو اس بی مانند، از طریق پورت USB به سیستم متصل می‌شوند.

3. مدل کیبورد و نوع کاربری آن

کیبورد ها از نظر نوع ساختار، به سه مدل ممبرین، مکانیکی و غشایی تقسیم می‌شوند. خرید کیبورد مکانیکی برای تایپیست‌ها و برای گیمرهایی که به حس لمس کلیدها اهمیت می‌دهند مناسب خواهد بود. البته که دکمه های کیبورد و سرعت عمل اجرای فرمان کلید های کیبورد مکانیکی بیشتر است و به همین علت انتخاب بسیاری از گیمرهایی است که به سرعت عمل اهمیت زیادی می‌دهند. کیبورد های ممبرین همین کیبورد های روزمره هستند و بیشترین نوع کیبورد در بازارند که احتمالا خود شما نیز یکی از این کیبورد ها دارید.

قیمت موس و کیبورد ست

کیبورد های غشایی، قدیمی ترین نوع کیبورد ها هستند، به طوری که می‌توان گفت کیبورد های اولیه از نوع غشایی بودند. در این کیبورد ها در زیر هرکدام از کلید ها قطعه جدایی وجود نداشت و یک صفحه غشایی در زیر دکمه های کیبورد قرار داده شده بود که با فشار به آن صفحه یکپارچه، دکمه ها کار می‌کردند.

4. دقت موس (DPI)

نرخ DPI یا دقت موس هر چه بالاتر باشد برای کارهای گرافیکی و گیمینگ مناسب‌تر است. توجه به نرخ DPI در هنگام خرید ست کیبورد و موس یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت. به یاد داشته باشید همانقدر که مهم است این نرخ برای گیمینگ بالاتر باشد، برای کارهای روزمرهDPI پایین مناسب‌تر است.

5. قابلیت RGBدر ست موس و کیبورد

RGBیا قابلیت نورپردازی برای افرادی که به ظاهر ست موس و کیبورد اهمیت می‌دهند مناسب است. گرچه قیمت ست موس و کیبورد هایی که برای گیمرها و طراحان مهم است که ست موس و کیبورد آن ها حتما RGB داشته باشد. ست موس و کیبورد بدون نورپردازی نیز برای افرادی که به سادگی و مینیمالیسم اهمیت می‌دهند مناسب است.

6. ارگونومی کیبورد و موس

طراحی ارگونومیک ست کیبورد و موس ها که جدیدا در طراحی موس ها و کیبورد های جدید دیده می‌شوند، آن ها را به کالاهای جانبی محبوب کاربران تبدیل کرده است. ایده تولید ست موس و کیبورد های ارگونومیک زمانی مطرح شد که کارشناسان با آسیب های جدی‌ که به مچ دست کاربران وارد می‌شد، مواجه شدند. استفاده از ست موس و کیبورد ارگونومیک برای جلوگیری از خستگی دست و مچ دست مناسب است و خرید ست موس و کیبورد ارگومونیک راندمان کاری کاربران را نیز به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد داد. گرچه قیمت ست موس و کیبورد های ارگونومیک بیشتر از ست کیبورد و موس های ساده و ممبرین است، اما خرید آن می‌تواند از آسیب به مچ دستتان جلوگیری کند و خرید آن ها جدا پیشنهاد می‌شود.

7. برند و قیمت ست موس و کیبورد

قیمت موس و کیبورد ست

برندهای معتبری در حال حاضر به تولید انواع ست موس و کیبورد با کاربری، مدل و قیمت های مختلف مشغولند که از بهترین آن ها می‌توان به لاجیتک، ریزر و تراست اشاره کرد. برندهایی همچون MSi نیز گرچه در زمینه لوازم جانبی کم فعالیت تر هستند اما موس و کیبورد های باکیفیتی تولید می‌کنند. ست موس و کیبورد این برند ها معمولاً کیفیت و پشتیبانی بهتری دارندگرچه قیمت ست موس و کیبورد های خارجی در ایران بسیار بیشتر از برند های ایرانی همچون تسکو، بیاند یا گرین است. انتخاب برند و محدوده قیمت ست موس و کیبورد کاملا به خود مشتریان بستگی دارد و سلیقه‌ای می‌باشد. بر اساس نوع کاربری سیستم خود و مقدار عملکرد روزانه‌تان، بهترین ست کیبورد و موس خود را از برندی که مد نظر دارید سفارش دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب قصد داشتیم به تمامی سوالات شما در رابطه با خرید ست ماوس و کیبورد مناسب و قیمت ست موس و کیبورد ها بر اساس ویژگیشان پاسخ دهیم و بررسی کنیم کدام ست ماوس و کیبورد های بازار به نسبت قیمتشان ارزش خرید دارند؟ امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب ست موس و کیبورد مورد نیازتان کمک کرده باشد.

کد خبر 789979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.