هیچ تیمی از پیش برنده نیست

بررسی کارشناسان فوتبال از هفته چهارم لیگ برتر حاکی از آن است فوتبال کشورمان به جایی رسیده که هیچ تیمی از پیش برنده نیست و همه آن‌ها با همدلی و انگیزه بسیار زیاد به‌ویژه برابر تیم‌های پر مهره بازی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته چهارم رقابت‌های لیگ‌برتر شب گذشته به پایان رسید و در این هفته شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در فوتبال کشورمان بودیم. ذوب‌آهن در ورزشگاه یادگار امام موفق شد، تراکتور کهکشانی را با نتیجه یک بر صفر از پیش‌رو بردارد و سپاهان نیز در جدالی پر حاشیه ملوان را با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا صدرنشین لیگ برتر باشد.

در جریان دیدار سپاهان و ملوان روی سکوهای تیم شمالی درگیری رخ داد که منجر به انتقال یک هوادار به اورژانس و در نهایت فوت وی در بیمارستان شد، اتفاقی که بهت تمام اهالی فوتبال را به همراه داشت. از سوی دیگر پس از تقابل طلایی‌پوشان با شاگردان زارع مشخص شد که یکی از هواداران محروم سپاهان در ورزشگاه حضور داشته است و به همین واسطه کمیته انضباطی تا زمان صدور رأی قطعی بازی‌های سپاهان را تا اطلاع ثانوی بدون تماشاگر اعلام کرد.

در هر صورت هفته چهارم مملو از اتفاقات خوب و بد بود و شاید تا انتهای فصل مشابه آن رقم نخورد، اما بدون تردید هفته چهارم لیگ بیست‌وچهارم از ذهن اهالی فوتبال پاک نخواهد شد.

تیم‌های اصفهانی عملکرد خوبی داشتند

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم‌های اصفهانی در هفته چهارم به خبرنگار ایمنا می‌گوید: هر دو تیم اصفهانی در هفته چهارم مقابل رقبای سرسختی قرار گرفتند، سپاهان برابر تیمی صف‌آرایی کرد که شکلی هجومی داشت و در لاک دفاعی فرو نرفته بود.

وی می‌افزاید: در این تقابل هم سپاهان و هم ملوان بازی پر موقعیتی را ارائه دادند و جالب این است که هر دو تیم به رغم اینکه با هدف پیروزی پا به میدان گذاشته بودند، اما از تمام فرصت‌های خود استفاده نکردند.

مورایس فوتبال ایران را شناخته است

کارشناس فوتبال پیرامون وضعیت تیمی سپاهان بیان می‌کند: شاگردان مورایس برنامه‌های متعددی برای حمله کردن دارند و علاوه‌بر کناره‌ها تلاش می‌کنند از طریق حمله به عمق دفاع حریف، برای خود موقعیت گلزنی ایجاد کنند و نکته قابل توجه در جدال طلایی‌پوشان و ملوان این است که هر دو تیم در دفاع عمقی ضعف داشتند و بارها به حریف خود فرصت گلزنی دادند.

وی ادامه می‌دهد: مورایس متوجه شده است در فوتبال ایران، پیروزی بیش از ارائه بازی زیبا اهمیت دارد و برابر ملوان متوجه شدیم سپاهان دقایقی از بازی دفاعی عمل کرد، در هر صورت سرمربی طلایی‌پوشان به خوبی با فوتبال ایران آشنایی پیدا کرده است.

هیچی تیمی از پیش برنده نیست

ذوب آهن سنجیده بازی کرد

چرخابی با اشاره به عملکرد تیمی ذوب‌آهن برابر تراکتور خاطرنشان می‌کند: ذوب آهن نیز برای تمام دقایق بازی با تراکتور برنامه داشت و برابر این تیم پرمهره عملکرد دفاعی مطلوبی به‌ویژه در عمق از خود ارائه داد، گاهی تعداد مدافعان گاندوها به شش نفر نیز می‌رسید و این تیم اجازه خلق موقعیت را به حریف خود نداد.

وی عنوان می‌کند: سبزپوشان اصفهان هیچ‌گونه خطایی برابر تراکتور نداشتند و در فاز دفاعی و هجومی نمایش مطلوبی از خود ارائه دادند، شاگردان ربیعی پس از به ثمر رساندن گل نیز باز هم موقعیت ایجاد کردند.

هیچ توجهی به حوادث ناگهانی نمی‌شود

چرخابی درباره فوت هوادار ملوان در ورزشگاه فولادشهر تصریح می‌کند: در فوتبال ایران هیچ توجهی به حوادث ناگهانی نمی‌شود و این موضوع مرتبط با باشگاه سپاهان نیست، حتی در مسابقاتی که برای تیم‌های پایه در سطح‌های مختلف برگزار می‌شود، توجهی به حوادث ناگهانی نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: همه منتظر هستند اتفاقی رقم بخورد تا از آن انتقاد کنند در صورتی که برای بهبود این وضعیت باید قانون وضع شود و فدراسیون فوتبال تمام اتفاقاتی که ممکن است در جریان یک دیدار رخ دهد را پیش‌بینی کند.

تازه‌واردها خطرناک هستند

کارشناس فوتبال با اشاره به محرومیت هواداران سپاهان یادآور می‌شود: تماشاگر محروم سپاهان نباید در ورزشگاه حاضر می‌شد و این موضوع باید توسط مسئولان برگزاری رعایت و بررسی شود.

وی اضافه می‌کند: خیبر خرم‌آباد عملکرد خوبی از خود ارائه داده است و چادرملو نیز در یزد تیم خطرناکی است، هر دو تیم در خانه می‌توانند هر رقیبی را با دردسر مواجه کنند و به‌طور کلی نباید در این فصل تیمی را دست کم گرفت.

هیچی تیمی از پیش برنده نیست

ذوب آهن کار بزرگی انجام داد

رسول کربکندی، کارشناس فوتبال درباره عملکرد ذوب‌آهن مقابل تراکتور در هفته چهارم لیگ‌برتر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: ذوب‌آهن برابر تیم پر ستاره تراکتور و هواداران پر شمار این تیم کار بزرگی انجام داد و بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت. با توجه به اینکه سبزپوشان بدون مهره‌های گران قیمت موفق شدند رقیب خود را در خانه با شکست مواجه کنند تیم قابل احترامی هستند و این موضوع نشان داد تنها پول و بازیکنان گران‌قیمت ضامن موفقیت نیستند. وقتی یک تیم به معنای واقعی تیم باشد با همدلی می‌تواند نتیجه خوبی را کسب کند.

وی پیرامون بازی سپاهان می‌افزاید: ملوان چند فصل بود که تیم سپاهان را با مشکل مواجه می‌کرد، اما در این بازی نتیجه را واگذار کرد، هرچند که از نظر من ملوان تیم قابل احترامی است. در جدال دو تیم حبیب فرعباسی و پیام نیازمند ستاره‌های تیم خود بودند و حتی شاگردان زارع می‌توانستند بازنده این تقابل نباشند.

باید برای جان انسان‌ها ارزش قائل شد

کربکندی درباره وضعیت تراکتور و سپاهان خاطرنشان می‌کند: تراکتور و سپاهان تیم‌های پرمهره لیگ برتر هستند، اما بسیار سخت نتیجه می‌گیرند و با وجود اینکه سپاهان پیروز این بازی بود، اما ملوان جنگنده و پر تلاش ظاهر شد.

وی پیرامون فوت هوادار ملوان عنوان می‌کند: از نظر من فوت هوادار ملوان اتفاق ناگوار فوتبال کشورمان در هفته چهارم بود و به خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم، اما اگر برای این گونه رخدادها به موقع اقدام شود می‌توان جلوی فوت یک انسان را گرفت. از نظر من به برگزاری مسابقه بیش از جان انسان‌ها اهمیت می‌دهیم و اگر کمی زودتر به شرایط این هوادار رسیدگی می‌شد، شاید چنین اتفاق تلخی رقم نمی‌خورد. آرزو می‌کنم همان‌گونه که به برد، باخت و برگزاری مسابقه اهمیت می‌دهیم به جان انسان‌ها نیز اهمیت دهیم.

هیچی تیمی از پیش برنده نیست

چادرملو و خیبر آینده خوبی دارند

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه می‌کند: فوتبال کشورمان به جایی رسیده است که هیچ تیمی از پیش برنده نیست و همه آن‌ها با همدلی و انگیزه بسیار زیاد به‌ویژه برابر تیم‌های پر مهره بازی می‌کنند و از نظر من چادرملو و خیبر می‌توانند آینده بهتری داشته باشند.

کد خبر 789969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.