بازار جهانی لوازم تحریر در ۲۰۲۴ و پیش بینی رشد آن در ۲۰۳۰

اندازه بازار لوازم تحریر در سال ۲۰۲۴ برابر با ۲۶ میلیون و ۷۴۴.۵ دلار بود که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به ۳۱ میلیون و ۲۸۴.۳۶ دلار برسد. نرخ رشد مرکب سالانه صنعت نوشت افزار از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ نیز برابر ۲.۵۷ درصد خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بازار جهانی نوشت‌افزار در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیری خواهد بود. در سال ۲۰۲۳ بخش محصولات کاغذی سهم قابل‌توجهی از این بازار را به خود اختصاص داده بود که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک رشد قابل‌توجهی را تجربه کند. همچنین انتظار می‌رود بخش صادرکنندگان در طول دوره پیش‌بینی در موقعیت چشمگیر حفظ نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) گسترش داشته باشند. به این ترتیب بعضی از شرکت‌های کلیدی روی مدل استراتژی‌سازی خود برای تقویت سبد محصولات و گسترش تجارت خود در بازار جهانی تمرکز کرده‌اند.

بازار جهانی نوشت افزار در ۲۰۲۴ و پیش بینی رشد آن در ۲۰۳۰

گزارش بازار جهانی نوشت‌افزار

گزارش بازار جهانی نوشت‌افزار ۲۰۲۴، اندازه بازار را بر اساس نوع محصول (محصولات کاغذی، ابزار نوشتاری، هنر و صنایع دستی، موارد دیگر)، برنامه خرید و فروش اقلام (صادرکنندگان، عمده‌فروشان، موارد دیگر)، کانال‌های فروش و مواردی از این قبیل اندازه‌گیری می‌کند.

طبق آخرین گزارش‌ها، اندازه این بازار در سال ۲۰۲۴ برابر با ۲۶ میلیون و ۷۴۴.۵ میلیون دلار بود که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به ۳۱ میلیون و ۲۸۴.۳۶ دلار برسد. نرخ رشد مرکب سالانه صنعت نوشت افزار از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ برابر ۲.۵۷ درصد خواهد بود.

نوشت‌افزار چیست؟

نوشت‌افزار یا لوازم‌التحریر کالایی است که برای یادداشت‌برداری یا نوشتن استفاده می‌شود و به مواد تولید انبوه مورد استفاده در نوشتن هم‌چون کاغذ، قلم، مداد و سایر اقلام اشاره دارد. در حالی که زمانی نوشت‌افزار به‌طور انحصاری به محصولات دست‌نویس اشاره می‌کرد، امروزه گسترش پیدا کرده و با ظهور عصر تکنولوژی شامل دستگاه‌هایی هم‌چون چاپگرها نیز می‌شود.

بازار جهانی نوشت افزار در ۲۰۲۴ و پیش بینی رشد آن در ۲۰۳۰

پویایی بازار در بازار نوشت‌افزار

پیش‌بینی می‌شود با افزایش نرخ سواد و تعداد جوانانی که بیشتر به تحصیلات عالی علاقه‌مند هستند، تقاضای جهانی برای محصولات نوشت‌افزار شاهد افزایش باشد. طبق گزارش یونیسف در ۲۰۲۱، در دو دهه گذشته نرخ باسوادی جوانان در جهان از ۸۶ به ۹۱ درصد افزایش داشته است. بیشتر کشورهای توسعه‌یافته از جمله سراسر اروپا دارای نرخ باسوادی ۹۹ درصد هستند. با این حال اقتصادهای روبه‌رشد و کشورهای در حال توسعه نیز با سرعت بالایی مراحل باسواد شدن را طی کرده و به آماری نزدیک رسیده‌اند. برای مثال نرخ باسوادی در سال ۲۰۲۲ برای برزیل ۹۳ درصد، چین ۹۷ درصد و هند ۷۴ درصد ثبت شد.

علاوه بر این دولت‌ها در سراسر جهان ابتکارات عمده‌ای برای افزایش نرخ باسوادی انجام می‌دهد که این امر منجر به افزایش تعداد مدارس و کالج‌ها در مناطق شهری و روستایی شده که بر گسترش بازار جهانی نوشت‌افزار تأثیر گذاشته است، چراکه توسعه قابل‌توجه بخش آموزش در سراسر جهان تأثیر مستقیمی بر تقاضا برای کالاهای نوشت‌افزار دارد.

بازار جهانی نوشت افزار در ۲۰۲۴ و پیش بینی رشد آن در ۲۰۳۰

از سوی دیگر بازار لوازم‌التحریر تحت‌تأثیر افزایش تعداد استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای فعال در این زمینه قرار دارد و رشد بازار آن به‌طور قابل‌توجهی تحت‌تأثیر جهانی شدن است. در نتیجه شرکت‌های چند ملیتی در تعدادی از کشورها رشد کرده‌اند که بر گسترش بازار در آن منطقه تأثیر می‌گذارد.

نیاز بازار به نوشت‌افزار سازگار با محیط زیست

تغییر در نگرش و رفتار مصرف‌کننده بدون شک به افزایش تقاضا برای محصولات و بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست کمک کرده است. امروزه پایداری در جامعه اهمیت بیشتری پیدا کرده و محصولات سازگار با محیط زیست به‌ویژه در صنعت نوشت‌افزار بسیار مورد تقاضا قرار گرفته است. نوشت‌افزار سازگار با محیط زیست و پایدار در هر دو بخش تجاری و آموزشی مورد نیاز است و اسناد بیشتری با استفاده از دستگاه‌های فتوکپی روی کاغذ بازیافتی چاپ و نوشته می‌شوند. در طول سه دهه گذشته بازیافت کاغذ به‌طور قابل‌توجهی در کشورهای توسعه‌یافته افزایش داشته است.

بازار جهانی نوشت افزار در ۲۰۲۴ و پیش بینی رشد آن در ۲۰۳۰

محدودیت‌های بازار نوشت‌افزار

با افزایش محبوبیت دستگاه‌های الکترونیکی هم‌چون تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، مشتریان به‌طور فزاینده‌ای محصولات لوازم‌التحریر دیجیتال را به محصولات سنتی ترجیح می‌دهند. در نتیجه تقاضای کمتری برای کالاهایی هم‌چون خودکار، مداد و کاغذ وجود دارد. دیجیتالی شدن بیشتر در بازار ثابت رخ می‌دهد. توسعه آموزش آنلاین و جایگزین‌های آن از جمله کتاب‌های الکترونیکی، آی‌پدها و قلم‌های دیجیتال در سال‌های آتی تهدیدی قابل‌توجه خواهد بود. دیجیتالی شدن به نوعی رشد محصولات ثابت سنتی را محدود و تقاضا برای این محصولات را در بازار محدود می‌کند.

تأثیر کووید -۱۹ بر بازار نوشت‌افزار

همه‌گیری کووید -۱۹ تأثیر قابل‌توجهی بر بازار نوشت‌افزار داشت، زنجیره تأمین جهانی را مختل کرد و موجب تأخیر در تولید و توزیع لوازم‌التحریر شد. تعطیلی کارخانه‌ها، محدودیت‌های حمل‌ونقل و کمبود مواد خام به بسیاری از این مشکلات و تغییر در رفتار مصرف‌کننده منجر شد.

افزایش محبوبیت دیجیتالی شدن و پذیرش سریع آموزش الکترونیکی، کتاب‌های الکترونیکی و کلاس‌های یادگیری هوشمند، استفاده از لوازم‌التحریر سنتی را کاهش داد و بر رشد بازار نوشت‌افزار در طول همه‌گیری کووید -۱۹ تأثیر گذاشت. با این حال بسیاری از مردم نیز به یادگیری سطوح بالاتر و دنبال کردن سرگرمی‌های خود روی آوردند که منجر به افزایش تقاضا برای لوازم‌التحریر سنتی هم‌چون خودکار، دفترچه، کاغذ و وسایل ضروری طراحی شد.

بازار جهانی نوشت افزار در ۲۰۲۴ و پیش بینی رشد آن در ۲۰۳۰

کد خبر 789923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.