افزایش ظرفیت مخازن آب منطقه ۶ اصفهان تا ۲۰۰۰ متر مکعب

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: با احداث چهار مخزن جدید در این منطقه، ظرفیت مخازن آبی منطقه ۶ اصفهان تا ۲۰۰۰ متر مکعب افزایش پیدا می‌کند.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های مهم منطقه ۶ شهرداری اصفهان، تأمین آب برای حفظ فضای سبز موجود است، اظهار کرد: این منطقه در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع فضای سبز دارد که نزدیک به ۱۰ درصد از کل فضای سبز کلان‌شهر اصفهان را تشکیل می‌دهد و بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برای تأمین پایدار آب مورد نیاز فضای سبز، طبق طرح جامع آبیاری و آب‌رسانی شهر اصفهان، تعدادی خطوط انتقال آب و مخازن در نظر گرفته شده است و در بودجه سال جاری، ساخت چهار مخزن با ظرفیت هر کدام ۵۰۰ متر مکعب پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از این مخازن در مجاورت رودخانه زاینده‌رود، قبل از پل خواجو در پارک ایثارگران تکمیل شده و در مرحله بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: مخزن دوم در اتوبان شهید کشوری، در مسیر رینگ پساب قرار گرفته و فونداسیون آن اجرا شده است.

باقری ادامه داد: ساخت سازه اصلی مخزن دوم در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد؛ این مخزن به‌گونه‌ای طراحی شده است که سازه آن ابتدا در بیرون ساخته و سپس در محل نصب می‌شود.

وی گفت: مخزن سوم در پارک هفت‌دست واقع در خیابان هفت‌دست قرار دارد و مخزن چهارم نیز در مجموعه تخت فولاد پیش‌بینی شده که در مرحله طراحی است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با بیان اینکه با احداث چهار مخزن جدید ظرفیت مخازن آبی این منطقه به میزان ۲۰۰۰ متر مکعب افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این مخازن طبق برنامه تکمیل شود.

باقری عنوان کرد: برآورد هزینه ساخت این چهار مخزن بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 789899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.