تشکیل کارگروهی برای کاهش تصادفات موتورسیکلت در قزوین

یک کارگروه تخصصی برای کاهش تصادفات موتورسیکلت در استان قزوین تشکیل می‌شود، چراکه شهر قزوین نیازمند ارائه راهکارهای جامع برای کاهش تصادفات موتورسیکلت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ششمین جلسه شورای ترافیک استان قزوین در سال ۱۴۰۳ به ریاست مهدی رجحانی، معاون عمرانی استاندار قزوین و با حضور تعدادی از مدیران استان و نمایندگان شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین صبح امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی رجحانی، معاون عمرانی استاندار قزوین در این جلسه بر لزوم اجرای مصوبات این شورا تأکید و اظهار کرد: برای پیگیری دقیق برخی موضوعات مانند طرح جامع ترافیک و ایجاد BRT یا پیگیری کاهش تصادفات پیشنهاد می‌شود جلسات شورای ترافیک به صورت هفتگی برگزار و موضوعات مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با اشاره به میزان تصادفات برون و درون‌شهری خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند بررسی دقیق است و نقاط حادثه‌خیز باید شناسایی شود؛ باید مشخص شود که تصادف از چه نوعی بوده، در چه مکانی و چه زمانی از شبانه‌روز رخ داده و چه موضوعاتی باعث ایجاد تصادف شده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به تصادفات موتورسیکلت‌ها و ضرورت ساماندهی راکبان این وسیله نقلیه و افزود: بر این اساس یک کارگروه تخصصی برای کاهش تصادفات موتورسیکلت در استان قزوین تشکیل می‌شود، چرا که نیازمند ارائه راهکارهای جامع برای کاهش تصادفات موتور سیکلت هستیم.

رجحانی ادامه داد: موضوع تصادفات موتورسیکلت می‌تواند در این کارگروه ویژه مورد بررسی قرار بگیرد تا بر اساس پیچیدگی‌هایی که وجود دارد، تصمیم‌گیری دقیقی در این مورد داشته باشیم.

در ادامه این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت سرویس مدارس در این خصوص بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد سرویس دانش‌آموزان معلول به صورت رایگان باشد.

به گزارش ایمنا، بررسی تمهیدات ترافیکی برای ایام بازگشایی مدارس، بررسی میزان تصادفات درون شهری و برون شهری، پیگیری رفع نقاط حادثه‌خیز، بررسی وضعیت سرویس مدارس و خدمات‌دهی به دانش آموزان معلول از مهمترین دستور جلسات ششمین جلسه شورای ترافیک استان بود.

کد خبر 789887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.