لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و عمرانی در بقاع متبرکه

معاون طرح و برنامه سازمان اوقاف کل کشور گفت: سازمان اوقاف کشور برنامه جامعه‌ای را به تمام بقاع متبرکه در سراسر کشور ابلاغ کرده و از آن‌ها خواسته تا در این اماکن مقدس برنامه‌های فرهنگی، عمرانی و اقتصادی و … اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مولایی ضمن بازدید از حرم مطهر حضرت زینب (س)، خواهر امام رضا (ع) در اصفهان با ابراز خرسندی از روند عملیات عمرانی و توسعه این مکان مقدس در یک دهه اخیر اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در این مکان به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه به منظور بهره‌مندی از تجارب و دانش خادمان حرم مطهر زینب (س) در امر آموزش مدیران و هیئت امنای داخلی بقاع متبرکه سراسر کشور افزود: تمامی برنامه‌هایی که سازمان اوقاف سالانه به بقاع متبرکه اعلام می‌کند به نحو احسن و عالی در حرم حضرت زینب (س) انجام می‌شود.

معاون طرح و برنامه سازمان اوقاف کل کشور با بیان اینکه آستان مقدس خواهر امام رضا (ع) در اصفهان می‌تواند، الگوی سایر بقاع متبرکه در ایران قرار بگیرد و آن‌ها نیز بر این اساس بتوانند فعالیت‌ها و امورات خود را پیش ببرند، عنوان کرد: سازمان اوقاف کشور نیز برنامه جامعه‌ای را به تمام بقاع متبرکه در سراسر کشور ابلاغ کرده و از آن‌ها خواسته تا در این اماکن مقدس برنامه‌های فرهنگی و عمرانی و اقتصادی و … اجرا کنند اما آنچه در این حرم مطهر در زمینه‌های مختلف رخ می‌دهد، بی‌نظیر است.

مولایی با اشاره به عظمت و شکوه آستان مقدس حضرت زینب (س) در اصفهان و موفقیت آن در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و عمرانی و… یادآور شد: به همین دلیل نیاز است که این حرم مطهر تجارب خود در زمینه‌های مختلف را به سایر امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور انتقال دهد و شرایطی فراهم شود تا مدیران و هیئت امنای آن‌ها به بازدید از این مکان مقدس بپردازند.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی آستان مقدس خواهر امام رضا (ع) در اصفهان بیان کرد: علاوه بر ایجاد شغل، حرم مطهر توانسته در منطقه‌ای که تشنه انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی است، اثرگذاری کند؛ اتفاقی که می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت در استان اصفهان به شمار آید.

کد خبر 789862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.