رونمایی از نوآوری‌های جدید اصفهان؛ قلب تپنده دانش‌بنیان ایران

حسین افشین در مراسم رونمایی محصولات دانش‌بنیان اصفهان، از تلاش‌های جدی برای توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی، تقویت صندوق‌های خطرپذیر و ارتقای شهرک علمی اصفهان به یک منطقه بین‌المللی نوآوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در مراسم رونمایی از محصولات دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، به مشکلات تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و بیان کرد که روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی این نیازها نیستند.

او بر اهمیت ایجاد بازارهای داخلی و بین‌المللی برای این شرکت‌ها تأکید کرد و از برنامه‌های معاونت علمی برای حل این مشکلات خبر داد. افشین همچنین به لزوم اجرای قوانین حمایتی از زیست‌بوم فناوری اشاره کرد و اظهار داشت که تنها کمتر از ۱۰ درصد این قوانین اجرایی شده‌.

او قول داد با همکاری وزارتخانه‌های مرتبط، این قوانین به‌طور کامل عملیاتی شوند. در ادامه، افشین از تلاش برای تقویت صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر خبر داد و افزود که مذاکراتی با کشورهای منطقه برای ایجاد صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

وی همچنین از توسعه فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی در اصفهان گفت و تأکید کرد که با همکاری دانشگاه‌های این استان، برنامه‌های زیرساختی هدفمندی برای رشد این حوزه تدوین شده است. افشین از برنامه‌های ارتقا شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به یک منطقه بین‌المللی نوآوری سخن گفت و رونمایی از محصولات دانش‌بنیان جدید، مانند نشت‌یاب لیزری گاز متان و ابرعایق حرارتی را نشانه‌ای از تلاش‌های محققان اصفهانی دانست. او در پایان اعلام کرد که اولین پارک فناوری پویانمایی کشور نیز به‌زودی در اصفهان تأسیس خواهد شد تا علاوه بر اشتغال‌زایی، به تعاملات بین‌المللی در حوزه هنر و فناوری کمک کند.

کد خبر 789838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.