انتقام ترور شهید هنیه قطعی است/ زمان و مکان عملیات را جمهوری اسلامی مشخص می‌کند

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در خصوص وعده قطعی جمهوری اسلامی ایران برای انتقام از ترور شهید هنیه در تهران گفت: انتقام قطعی است، اما اینکه کی، چه مقدار و چگونه این وعده تحقق پیدا خواهد کرد را جمهوری اسلامی مشخص خواهد کرد و تصمیم‌گیری آن با سران اول مملکت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار مجتبی فدا صبح امروز _ یکشنبه بیست و پنجم شهریور_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک ایام ربیع الاول و آغاز هفته دفاع مقدس به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: در راستای این کنگره یادواره شهدای منطقه ۹ و منطقه ۱۰ اصفهان برگزار می‌شود که ۱۱۰ شهید منطقه ۱۰ در قالب کنگره تکریم خواهند شد و به همین نحو در شهرستان‌ها هم یادواره‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش کوچکی از حجم کارهای انجام شده در قالب کنگره آماده سازی شده است اما مباحث مردمی کردن دفاع مقدس کار رسانه‌ها است؛ اگر مردم نبودند ما در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: حسن دفاع مقدس اولاً رهبری حضرت امام (ره) بود و در ادامه ایمان به خدا و حضور و مشارکت مردم موجب پیروزی ما شد.

وی ادامه داد: همچنین مردم در کرونا غوغا کردند و در این شرایط پای کار آمدند و این مردمی کردن نقطه ثقل مسائل کشور است تا مردم در صحنه بکارگیری شوند.

سردار فدا با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان تاکید کرد: رهبر انقلاب فرموده‌اند که اجلاسیه کنگره شهدا به مثابه رعد و برقی است که همگان را آگاه می‌کند اما به واقع در نقش آفرینی مردم غفلت شده است.

سردار فدا یادآور شد: به گفته یکی از نیروهای خدمات رسان در زمان جنگ، فقط ۸ کیلو طلا و جواهر از مردم استان اصفهان برای جبهه‌ها جمع آوری شد.

وی ادامه داد: امروز داشته‌هایی داریم که برخی با خودتحقیری، تبلیغات بیگانگان و فضای مجازی مسموم سعی دارند این داشته‌ها را کمرنگ جلوه دهند در حالی که همین روز گذشته پرتاب ماهواره چمران انجام شد که یک جز از دستاوردهای نظام است؛ چند کشور می‌توانند با تکنولوژی و ظرفیت درونی خود ماهواره در مدار زمین قرار دهند؟!

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: روزی همه به دنبال نابودی و اضمحلال ما بودند و امروز التماس می‌کنند که اگر می‌خواهید فلسطین اشغالی را هدف قرار دهید با سلاح راهبردی عملیات نکنید و سنگین نزنید؛ روزی ما را تحریم می‌کردند که سلاح نداشته باشیم و امروز تحریم می‌کنند که با توانمندی‌هایی که داریم به دیگران سلاح نفروشیم.

وی اضافه کرد: در حوادث ۱۴۰۱ دولت‌ها و سفارتخانه‌های مختلف تلاش داشتند از بیخ و بن نظام ما را از پای درآوردند اما امروز مقر گروهک‌ها را از ترس سپاه تخلیه و خلع سلاح می‌کنند که این همه نشانه اقتدار و بزرگی نظام است.

سردار فدا گفت: امروز جبهه مقاومت حرف برای گفتن دارد که ثمره دفاع مقدس است؛ امروز اعلام کردیم جبهه مقاومت کاملاً مستقل و متکی به خود است اما در وعده صادق همه جبهه در موضع گیری و پاسخ به رژیم صهیونیستی هماهنگ می‌شوند و چنان قدرتمندانه عمل می‌کنند که شرایط سختی برای رژیم صهیونیستی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه وحشی گری های رژیم صهیونیستی هیچ دفاعی برای حامیان این رژیم باقی نگذاشته است، گفت: آنها امروز ۵۰۰ هزار آواره دارند که بر دست آنها مانده و تمام مناطق اراضی اشغالی تخلیه شده است و همه هزینه‌های شهروندان بر دوش رژیم افتاده است تا جایی که حتی بخشی از مراکز تولیدی و صنعتی آنها تعطیل شده است و کارگران فصلی که از ویتام و فلیپین می‌آمدند آنجا را ترک کرده اند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ابراز کرد: امروز نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفته از شمال تا جنوب را شخم زده است و ملاحظه کرده انگیزه‌ای برای ماندن در سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد و مهاجرت معکوس شکل گرفته است که این همه به برکت انقلاب اسلامی و داشتن رهبری مقتدر است که پس از امام خمینی (ره) ابتکار عمل را به دست گرفته و سایه جنگ را از ما دور کرده است و مسیر نظام را با شتاب ادامه می‌دهد.

وی تشریح کرد: پیشرفت‌ها، تحولات، افتخارات، عزت، بزرگی، استقلال و متکی بودن بر خود از جمله دستاوردهای نظام و انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است که باید برای مردم گفته شود.

سردار فدا گفت: شاخصه پا به کاری مردم در دفاع از انقلاب اسلامی، شهدا و جانبازان و آزادگان آنها هستند؛ ۲۴ هزار شهید اصفهان یک دهم کل شهدای کشور است؛ فقط استان اصفهان است که دارای خانواده‌های دارای ۶ شهید و ۷ شهید است و بسیاری از خانواده‌ها دارای دو تا سه شهید هستند؛ اصفهان رتبه اول شهدای روحانی، دانش آموزی، کارگری، کارمندی، ورزشکار و حتی تعداد فرماندهان شهید در کل کشور را دارا است.

برگزاری رزمایش الی بیت المقدس به نام سردار زاهدی

وی با تاکید بر اینکه فرماندهی و روحیه رزمی اصفهانیان زبانزد خاص و عام است، به بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد که فرموده ند «هر کجا رفتیم بچه‌های اصفهان را دیدیم» و افزود: اصفهان اولین شهری بود که در آن حکومت نظامی و راهپیمایی‌های سنگین علیه رژیم ستمشاهی شد و اصفهانی‌ها مجسمه‌های شاه را پایین کشیدند؛ اصفهانی‌ها همچنین در دفاع مقدس اولین استان به میزان حضور در جنوب و خط مقدم بودند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: در کنار علما بودن و داشتن سوابق تاریخی در اصفهان از افتخارات نظام و انقلاب است که باید به نسل جوان منعکس شود؛ دانش آموزان در راهیان نور با عملکرد رزمندگان آشنا می‌شدند و می‌گفتند که ما را فریب داده اند؛ باید این مسائل تبیین شود تا نسل کنونی بیدار شوند؛ مردم تشنه ذخایر جنگ هستند که باید این ذخایر معرفی شوند و برگزاری کنگره یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند بخشی از این گنج نهفته را نشان دهد و در این رابطه سوژه‌های فراوانی وجود دارد.

وی در خصوص برنامه‌های دفاع مقدس تشریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس رزمایش الی بیت المقدس با نام پرافتخار سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی انجام خواهد شد که این رزمایش پنجم و ششم در اصفهان برگزار شده و بسیجیان کارهای خدمت رسانی و مبارزه با حوادث غیرمترقبه را انجام خواهند داد.

سردار فدا با بیان اینکه در اصفهان ۹۶ گردان بیت المقدس برادر و ۵۷ گردان کوثر خواهران در این رزمایش شرکت خواهند کرد، افزود: خواهران به امداد و نجات، خدمت رسانی و محرومیت زدایی خواهند پرداخت و برادران عملیات دفاع از کوی و برزن، فراخوان سازماندهی حفظ انسجام و راهپیمایی شبانه و…انجام خواهند داد با این هدف که نشان دهند بسیج در هر شرایطی پاره تن مردم است.

وی در خصوص حواشی برگزاری کنگره شهدای اصفهان ادامه داد: به موازات برگزاری کنگره در اصفهان ساخت خانه محرومین، تأمین جهیزیه، آزادی زندانیان و ختم قرآن به نیت شهدا… را خواهیم داشت. فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ابراز کرد: تولید آثار فاخر در قالب آثار هنری، تئاترهای خیابانی و سالنی، سرودهای مختلف و سرود ویژه کنگره آماده شده و در زمان کنگره پخش خواهد شد، همچنین مستنداتی آماده شده که در کنگره منتشر خواهد شد و در کنار آن برنامه اجلاسیه را داریم که امیدواریم به زمانبندی آن برسیم و ۱۰ شب شیدایی برای حضور مردم پیش بینی شده که اقشار مختلف مردم از نقاط مختلف آن را تماشا کنند.

وی یادآور شد: کنگره شهدای کاشان نیز تا پایان سال برگزار می‌شود؛ ۱۰ شهر بالای ۱۰۰۰ شهید داریم که هر سال به تناسب آمادگی و شرایط کنگره آنها برگزار می‌شود.سردار فدا با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سپاه پاسداران تاکید کرد: رسانه‌ها تلاش کنند در برخی تهمت‌ها و بی انصافی‌ها ورود پیدا نکنند و به دنبال حاشیه نباشند.

وی در خصوص وعده قطعی جمهوری اسلامی ایران برای انتقام از ترور شهید هنیه در تهران خاطرنشان کرد: انتقام قطعی است؛ اما اینکه کی، چه مقدار و چگونه این وعده تحقق پیدا خواهد کرد را جمهوری اسلامی مشخص خواهد کرد و تصمیم گیری آن با سران اول مملکت است.

برخی مسئولان استان دین خود را برای برگزاری کنگره شهدای اصفهان ادا نکردند

سرهنگ پاسدار محمدرضا شفیعی نیز با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: این کنگره به احتمال قوی در مصلی اصفهان برگزار خواهد شد، برگزاری این کنگره حاکمیتی است و رئیس برگزاری آن استاندار اصفهان و دبیر اجرایی آن فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) است و لذا لازم بود همه ادارات دولتی و ظرفیت‌های اختصاصی و اعتباری باید پای کار بیایند اما برخی از مسئولان استان سهم خود را نیاوردند و دین خود را ادا نکردند و تکاپوی لازم را نداشتند.

وی از رسانه‌ها خواست تا کم کاری‌های رؤسای مجموعه‌ها در برگزاری کنگره را منعکس کنند و یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت با یادواره‌ها است که ماندگار خواهد ماند و البته ارتباط مستقیمی با امنیت ملی ما دارد و به دنبال آن منافع ملی به ارمغان خواهد آمد و انعکاس گسترده آن ضروری است.

کد خبر 789830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.