مرحله هشتم پول گندم کشاورزان کردستانی واریز شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از پرداخت مرحله هشتم پول گندم کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون جمع کل واریزی‌های استان بیش از ۱۱ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان بوده که معادل ۵۷.۲ درصد از ارزش‌ کل گندم‌های خریداری شده در استان است.

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: هشتمین مرحله واریز پول گندم کشاورزان کردستانی شنبه شب، بیست‌وچهارم شهریور صورت گرفت که رقمی بالغ بر یک هزار و ۳۵۷ میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان بود.

وی افزود: تاکنون جمع کل واریزی‌های استان بیش از ۱۱ هزار و ۸۴۶ میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان بوده که معادل ۵۷.۲ درصد از ارزش کل گندم‌های خریداری شده در استان است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: ارزش کل گندم‌های خریداری شده استان در سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان بوده که مبالغ پرداخت نشده نیز رقمی بالغ بر هشت هزار و ۸۶۲ میلیارد تومان است.

صالحی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۱۶۷ هزار تُن گندم از کشاورزان استان کردستان خریداری شده که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم امسال استان نسبت به برآورد میزان خرید، ۹۷ درصد محقق شده است که شهرستان‌های بیجار، دیواندره، دهگلان، قروه و سقز بیشترین میزان تولید گندم را در استان داشته‌اند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان تصریح کرد: میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور نیز به ۴۴۲ هزار و ۱۴۷ تُن بوده که ۳۵ هزار و ۴۵۳ تُن آن به صورت ریلی و مابقی به صورت زمینی حمل شده است.

صالحی گفت: میزان سطح زیر کشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۵ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 789812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود سلطانی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    8 1
    سلام وقتی پول گندمکارهای گناهکار را نداده اید چرا به دروغ میگویید شنبه شب پول واریز شده وگو ش طلبکارها را تیز و آنها را بجان ما میندازید؟
    • میلادحبیبی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      0 0
      وقتی نمیتونید پول کشاورزای خودتونو بدید چرامیگیدخریدتضمینی؟؟؟ بعدابرازنگرانی میکنید که مابایدواردات گندم روافزایش بدیم شماقیمت نان روافزایش دادید امانمیتونیدپول کشاورزوبدید چون هنوز درکی ازسختی وطاقت فرسابودن وسط بیابون زیرافتاب داغ ندارید
  • بهنام IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    بابا خدای هم اون بالای سره کجا واریز کردید لااقل بگید شانسی مال یه سریو واریز کردیم .به قرآن من خودم اگه تاشنبه پول گندمم واریز نشه باید فقط ۴۰۰میلیون ضرر کنم
  • Z IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    چرا وعده الکی میدید پول گندمو دیر میریزید مردم چک دادن امیدشون به پول گندمه