اعتراف پنتاگون به ارسال تسلیحات غیرقابل استفاده به تایوان

پیت نگوین معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با اعتراف به ارسال تسلیحات غیرقابل استفاده از سوی واشنگتن به تایوان تاکید کرد که این جزیره یک شریک کلیدی در همکاری‌های امنیتی ایالات متحده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از تارنمای خبری سی‌بی‌اس، بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است، بخشی از تسلیحات بسته دفاعی ۳۴۵ میلیون دلاری که با هدف تقویت دفاعی تایوان به این جزیره ارسال شده بود، آسیب دیده و غیرقابل استفاده بودند.

رابرت استورچ بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در این گزارش فاش کرد که بسته دفاعی ارسال شده از سوی واشنگتن به تایوان حاوی صفحات ضد گلوله آسیب‌دیده‌ای بود که قرار بود در جلیقه‌های ضدگلوله نظامیان این جزیره استفاده شود.

بر اساس گزارش بازرس کل پنتاگون همچنین تاریخ مصرف ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گلوله مهمات ارسال شده به تایوان نیز منقضی شده بود.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود تائید کرد که بیش از ۳۴۰ پالت از تسلیحات ارسال شده به تایوان در حالی به مدت ۳ ماه در پایگاه نیروی هوایی تراویس در انتظار بارگیری و انتقال به این جزیره قرار داده شده بودند که این پایگاه فاقد امکانات انبارداری کافی برای محافظت از این تسلیحات در برابر شرایط نامساعد جوی از جمله باران، مه، رطوبت و گرما بوده است.

کد خبر 789810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.