نتایج روز نخست مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / توقف میزبان مقابل هلند و برتری پرگل سلسائو

روز اول از دور اول مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان با پیروزی برزیل، تایلند و پاراگوئه و تساوی میزبان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز نخست از بازی‌های دور گروهی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان امروز _شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ با انجام چهار دیدار در گروه‌های اول و دوم پیگیری شد و تیم‌های ملی فوتسال تایلند و برزیل به‌همراه پاراگوئه توانستند از سد کرواسی، کوبا و کاستاریکا عبور کنند. ازبکستانِ میزبان هم مقابل هلند به تساوی رضایت داد.

تایلند ۲ - کرواسی ۱

نخستین بازی از دور اول مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان که به‌عنوان افتتاحیه این مسابقات هم قلمداد می‌شود ظهر امروز _شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ از ساعت ۱۳:۳۰ میان تیم‌های ملی فوتسال تایلند و کرواسی در شهر بخارا برگزار شد.

تیم ملی فوتسال تایلند پس از کسب عنوان نایب‌قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۳ آسیا که با قبول شکست مقابل تیم ملی فوتسال ایران به‌دست آمد، اکنون برای رقم زدن شگفتی به ازبکستان آمده و توانست گام اول هدف خود را با موفقیت و استوار بردارد. تایلندی‌ها توانستند با نتیجه نزدیک دو بر یک مقابل کرواسی پیروز شوند.

نتایج روز نخست مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / توقف میزبان مقابل هلند و برتری پرگل سلسائو

در دقیقه سوم این مسابقه، محمد اسامان موسی موفق شد برای تایلند گلزنی کند تا این تیم آسیایی از حریف اروپایی‌اش پیش بیفتد. نیمه‌اول با همین نتیجه به پایان رسید و تایلند که یک بر صفر مقابل کرواسی برتری داشت در دقیقه سی‌ام به‌وسیله یونگ‌وانگ سوک دومین گل را نیز وارد دروازه شطرنجی‌پوشان کرواسی کند.

ادامه بازی شرایط را باتوجه به نتیجه برای تایلندی‌ها آسوده کرد و کرواسی علی‌رغم اینکه یک‌دقیقه بعد با شوت آنتونیو سکولیچ اختلاف را به یک‌گل کاهش داد و به‌دنبال بازگشت به بازی بود، تیم ملی فوتسال تایلند موفق شد افتتاحیه دهمین دوره جام‌جهانی را به‌سود آسیایی‌ها به پایان برساند.

تیم ملی فوتسال تایلند توانست برای نخستین‌بار در تاریخ در بازی‌های جام‌جهانی به‌عنوان یک‌تیم آسیایی مقابل یک‌تیم اروپایی پیروز شود. در همه ۱۰ بازی اخیر آسیایی‌ها در برابر اروپایی‌ها، نمایندگان آسیا تن به شکست داده بودند و تایلند امروز این طلسم را شکست. در دیگر دیدار این گروه از ساعت ۱۶ امروز تیم ملی فوتسال برزیل به مصاف کوبا خواهد رفت.

پاراگوئه ۵ - کاستاریکا ۲

تیم‌ملی فوتسال پاراگوئه ثانیه ۴۹ گل اول را مقابل کاستاریکا به‌ثمر رساند و علی‌رغم برتری مقابل حریف خود، در دقیقه شش بازیکنان کاستاریکا بازی را به تساوی کشاندند. در ادامه امرسون مندز گل دوم را برای پاراگوئه زد و فقط ۱۳ ثانیه گذشت که بازیکنان کاستاریکا یک‌بار دیگر دروازه‌شان را باز شده دیدند و پدرو پاسکوتینی، بازیکن پاراگوئه اختلاف را به دو گل رساند.

در ادامه این بازی، کوبیلیو بازیکن سرشناس و باتجربه کاستاریکا که چهارمین جام‌جهانی خود را تجربه می‌کند، یکی از گل‌های خورده را در دقیقه ۱۷ جبران کرد تا نیمه‌اول با نتیجه سه بر دو به سود پاراگوئه به پایان برسد. پاراگوئه تنها سه دقیقه پس سوت شروع نیمه دوم بازی را چهار بر دو کرد.

نتایج روز نخست مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / توقف میزبان مقابل هلند و برتری پرگل سلسائو

در شرایطی که بازی با نتیجه چهار بر دو دنبال می‌شد بازیکنان کاستاریکا هر چه سعی کردند تا گل‌های خورده را جبران کنند، درنهایت موفق نبودند. چند دقیقه بعد هم پاراگوئه توسط مارتینز گل پنجم را برای پاراگوئه زد تا این تیم پیروزی خود را با چاشنی انتقام جشن بگیرد.

برزیل ۱۰ - کوبا ۰

در گروه B، قهرمان پنج دوره رقابت‌ها یعنی برزیل نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد کوبا گذشت تا گام اول خود را به محکم‌ترین شکل ممکن بردارد. برزیلی‌ها در ۱۵ دیدار گذشته خود در تاریخ جام‌جهانی به ۱۳ پیروزی دست یافته بودند و همچنین برتری آن‌ها در برابر کوبا که در دو تقابل قبلی با نتایج ۱۸ بر صفر و ۹ بر صفر به پایان رسیده بود، کاملاً آشکار به نظر می‌رسید.

این بازی با ضربات و هجوم فوق ستاره‌های برزیلی به جریان افتاد و سلسائویی‌ها تنها ۸۰ ثانیه برای گلزنی نیاز داشت تا بازی را پیش بیفتد. مارسل اولین گل برزیل در جام‌جهانی ازبکستان و مقابل کوبا را به‌ثمر رساند تا دروازه کوبا خیلی زود باز شود. برزیلی‌ها تا پیش از سوت پایان نیمه نخست، توسط نگوئینهو، مارلون و فلیپه والریو به گل‌های بعدی رسیدند تا با برتری چهار بر صفر راهی نیمه مربیان شوند.

نتایج روز نخست مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / توقف میزبان مقابل هلند و برتری پرگل سلسائو

در ادامه و در نیمه‌دوم مارلون و مارسل هت‌تریک خود را کامل کردند. همچنین پیتو مرد سال دنیا که پیش از بازی بازیکنان کوبا را شگفت‌زده کرده بود و با آن‌ها مشغول به عکس انداختن شد، اولین گل وی در جام جهانی ۲۰۲۴ را وارد دروازه کوبا کرد. کوبا که در دوران آماده‌سازی با ۹ گل در دیداری تدارکاتی از پرتغال شکست خورده بود و در حین ناباوری چند بازیکنش ناپدید شدند، با روحیه‌ای ضعیف و شرایط اسفناک عازم ازبکستان شد که در اولین گام نیز بی برنامه و بسیار آسیب‌پذیر ظاهر شد.

ازبکستان ۳ - هلند ۳

تقابل تیم‌های ملی فوتسال ازبکستان و هلند با اشتباه ابوس المرودوف آغاز شد و هلند موفق شد گل اول بازی را به‌ثمر برساند. در ادامه و پس از چند موقعیت که هر دو تیم خلق کردند، تولکینوف با گل خود ضمن به وجد آوردن سالن، بازی را به تساوی کشید و نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمه دوم هم با هیاهوی طرفداران میزبان، با جذابیت خاصی دنبال شد و همچنین تأثیر وار در این بازی کاملاً حیاتی بود. زیرا دقیقه ۲۷ توسط وار، خطای هندی که از چشم داور دور مانده بود، به سود هلند اعلام شد و اسماعیل اواددوح، ستاره مراکشی الاصل هلند و باشگاه اوترخت یک بار دیگر لاله‌های نارنجی را پیش انداخت. این گل در شرایطی به ثمر رسید که ابتدا پیش‌بینی می‌شد دروازه‌بان توپ را مهار کرده که با بازبینی تصویر مشخص شد توپ از خط رد شده است.

ازبک‌ها با نمایشی منطقی و حساب شده موفق شدند توسط اختیار روپیف بازی را برابر کنند و توفان در سالن به راه انداختند. اما این پایان کار نیست. میزبان به رغم پرس و اجرای روان، برای پیروزی در تلاش بود، ولی ابوس المرودوف یک بار دیگر آن‌ها را عذاب داد و با یک اشتباه به لاله‌های نارنجی یک گل هدیه داد. صحنه‌ای با حرکت انفرادی و سرتوپ معرکه اسماعیل اواددوح گل برتری را به ارمغان آورد.

نتایج روز نخست مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / توقف میزبان مقابل هلند و برتری پرگل سلسائو

در یک‌دقیقه پایانی، وناسیو از سیستم پاورپلی برای جبران نتیجه استفاده کرد. با پاس‌های تک‌ضرب و بسیار با حوصله، سرانجام لحظه انفجار فرا رسید و نیشونوف در ۳۰ ثانیه به پایان مسابقه با جایگیری مناسب لب پای تیر کار را به تساوی کشید. گفتنی است ابراهیم محرابی‌افشار تنها داور ایرانی حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۴، از قضاوت‌کنندگان این جدال جذاب بود و عملکرد خوبی را داشت.

به گزارش ایمنا، تیم‌ملی فوتسال کوبا در جدال بعدی خود به مصاف تایلند می‌رود و برزیل در برابر کرواسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر تیم‌های برزیل و تایلند با پیروزی در نبردهای نخست، سه امتیازی شده‌اند و جایگاه اول و دوم را تصاحب کرده‌اند.

کد خبر 789798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.