جارسوزان از بسته‌های حمایتی و تشویقی محروم می‌شوند

رئیس سازمان کشاورزی استان کرمانشاه گفت: افرادی که نسبت به جارسوزی و سوزاندن بقایی گیاهی اقدام می‌کنند از هرگونه بسته‌های حمایتی و مشوق‌های کشاورزی محروم خواهند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله‌چاله امروز _شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ در جمع خبرنگاران با اشاره به مضرات جارسوزی، اظهار کرد: جارسوزی علاوه بر اینکه مضراتی برای خاک کشاورزی دارد با ورود آلودگی‌هایی از دود غلیظ به طبیعت برای محیط‌زیست هم مضراتی دارد.

وی افزود: افرادی که نسبت به جارسوزی و سوزاندن بقایی گیاهی اقدام می‌کنند، از هرگونه بسته‌های حمایتی و مشوق‌های کشاورزی محروم خواهند شدند و در راستای اعمال قانون و معرفی به مراجع قضائی به محیط زیستی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: بارش بهاری امسال سبب غنی‌شدن مراتع شد که هر گونه آتش‌سوزی در مراتع طبیعی مهار آن را با مشکلاتی مواجه کرد.

به گزارش ایمنا، امسال شاهد آتش‌سوزی در اکثر مراتع طبیعی بودیم، به‌خصوص در این هفته‌های اخیر در بخش وسیعی از بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه که جدا از سهل‌انگاری گردشگران و کوهنوردان بیشتر آن به علت جارسوزی کشاورزان برای آماده‌کردن زمین برای کشت دوم برمی‌گردد.

کد خبر 789782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.