از شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور، حمایت کامل می‌کنیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور صادرات را یکی از مباحث مهم عنوان کرد و گفت: در بحث صادرات تمرکز ویژه‌ای داریم و از شرکت‌های دانش بنیان که صادرات داشته باشند حمایت کامل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور امشب_ شنبه بیست و چهارم شهریور_ در نشست هم اندیشی با کارآفرینان برتر استان اصفهان اظهار کرد: طبق ماده ۱۱ قانون جهش دانش بنیان با هدف جهت دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان، شرکت‌ها می‌توانند طرح‌های تحقیق و توسعه که در چهارچوب ضوابط مصوب شورا با هدف تولید محصولات یا خدمات جدید، ارتقای محصولات یا خدمات فعلی و یا بهبود فرآیندهای تولید یا عملیات با به‌کارگیری فناوری و نوآوری در قالب طرح مشخص و حاوی زمان‌بندی و به تأیید دبیرخانه شورا می‌رسد از اعتبار مالیاتی استفاده کنند و برای بازپرداخت را می‌توانند یک سال دیرتر شروع کنند.

وی افزود: برای ورود به اصفهان و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان بررسی‌ها زیادی انجام گرفت و به صورت هدفمند برای هر شرکت شناسنامه تهیه کردیم و طبق آن برنامه‌ریزی کردیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان تحول عظیمی در کشور ایجاد کردند، ادامه داد: در گسترش و توسعه صنایع اقداماتی بسیار بزرگی انجام دادیم همچون صنایع دارویی، پزشکی، ماشین سازی، کشاورزی، هوا و فضا و الکترونیک رشد خوبی داشته‌ایم و با حمایت‌های کوچک اتفاقات بزرگی رقم زدیم.

افشین عنوان کرد: در باشگاه هوش مصنوعی از هر ایده و خلاقیتی به شکل انجمن و باشگاه استقبال می‌شود و در صورت راه‌اندازی این باشگاه از آن حمایت می‌کنیم تا لیگ آن بین شهرهای مختلف برگزار شود شروع این باشگاه می‌تواند در استان اصفهان باشد تا مانند دیگر زمینه‌ها اصفهان در این عرصه نیز پیشرو باشد.

وی بیان کرد: شاید در سال‌های گذشته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کم بود اما امروزه با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان رصد همه شرکت‌ها غیرممکن است؛ با ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌ها می‌توان چنین مواردی را به معاونت ارجاع داد ولی سعی می‌کنیم این امر به‌گونه‌ای انجام شود که تمام بروکراسی‌های موجود در معاونت دفع شود و مراجعه به هر بخش از معاونت مشکلات را رفع کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور از تشکیل کمیسیون دانش‌بنیان در اتاق بازرگانی اصفهان ابراز خرسندی کرد و افزود: آمادگی جهت حمایت از این کمیسیون خاص در اتاق بازرگانی را داریم و امیدواریم در همه کشور این کمیسیون در اتاق‌های بازرگانی تشکیل شود همچنین رتبه‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان باید توسط اتاق‌ها انجام شود، طبق قانون این امتیاز بر عهده تشکل‌ها است، کمیسیون‌های اتاق بازرگانی و افراد باید رتبه‌بندی داده را انجام دهند.

افشین خاطرنشان کرد: از پایان‌نامه‌های دانشگاه‌ها حمایت می‌کنیم و در دانشگاه‌های بزرگ اختیار را به معاونت پژوهشی واگذار می‌کنیم و خروجی به جای دریافت از استاد از دانشگاه دریافت می‌شود؛ دانشگاه باید ضمانت و تعهد در این امر به معاونت ارائه کند.

وی صادرات را یکی از مباحث مهم عنوان کرد و افزود: در بحث صادرات تمرکز ویژه‌ای داریم و از شرکت‌های دانش بنیان که صادرات داشته باشند حمایت کامل می‌کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در خصوص آلودگی این است که باید منشأ آلودگی متوقف شود و آلودگی از منابع متحرک و ساکن به وجود می‌آید که عمده آلودگی اصفهان از منابع ساکن کارخانجات و نیروگاه‌ها است که شرکت‌های دانش بنیان در مبدا باید از آن جلوگیری کنند.

کد خبر 789767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.