تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در نواحی منفصل دغدغه‌ شورای شهر قزوین است

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پیگیری برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام موجود در نواحی منفصل شهری از دغدغه‌ها و اقدامات مهم دوره ششم شورای شهر قزوین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق‌شناس و با حضور علی فرمانی و فاطمه اشدری از اعضای کمیسیون، داوود میراشه معاون خدمات شهری، محمدصالح صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز، محمدتقی صباغ مدیر اجرایی سازمان مدیریت پسماند، معاونان خدمات شهری و مسئولان نواحی شهرداری و شورایاران و با هدف بررسی مشکلات نواحی عصر امروز _شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ در تالار مردم این نهاد برگزار شد. اعضای کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه مشکلات مرتبط با حوزه پسماند و فضای سبز نواحی مختلف را مورد بررسی قرار دادند و مدیران مربوطه در شهرداری هم پاسخگوی هر کدام از این موارد مطرح شده بودند.

لزوم همکاری مؤثر مدیران شهری با شورای شهر

علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در این جلسه در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش کمیسیون خدمات شهری در پیگیری مشکلات نواحی گفت: سیاست‌گذار اصلی مدیریت شهری شورای اسلامی شهر است و شهردار و مدیران شهری باید در راستای وظایف و رسالت علمی شورا همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این مدت باقیمانده و عمر خدمت‌گذاری با همفکری و همکاری شورایاران بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، ادامه داد: در راستای وظایفی که بر دوش داریم پروژه‌هایی از قبیل بازپیرایی بوستان‌های شهر از جمله دهخدا و الغدیر، نهضت شبانه آسفالت در شهر و افزایش خدمات شهری در مناطق دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای شهر قزوین پیگیری مصوبات جلسات کمیسیون‌ها و همچنین تحقق سیاست‌های شورا در روکش بودجه را از دغدغه‌ها و اقدامات مهم شورای شهر قزوین دانست و تصریح کرد: همچنین پیگیری برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در نواحی منفصل شهری از دغدغه‌ها و اقدامات مهم شورای شهر قزوین در دوره ششم محسوب می‌شود.

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اولویت اهالی نواحی منفصل است

در ابتدای این جلسه نیز محسن حق‌شناس، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای شهر قزوین به بازخوانی فهرست مشکلات نواحی در حوزه پسماند و فضای سبز پرداخت و اظهار کرد: وجود سگ‌های ولگرد و کمبود نیروی خدمات شهری از مشکلات ناحیه شهری اندیشه است و همچنین محله امامزاده حسین (ع) هم با مشکل در جمع‌آوری زباله روبه‌رو است.

وی بر لزوم جمع‌آوری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی، لایروبی پایین‌دست رودخانه و افزایش تعداد پاکبان در ناحیه اسماعیل‌آباد و عظیمیه تاکید کرد و افزود: درخواست اولویت‌دار شهروندان از سازمان پسماند جمع‌آوری سگ‌های ولگرد است و سازمان مدیریت پسماند باید در این حوزه اقدامی جدی و ویژه داشته باشد.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: انتظار این است که مدیران سازمان مدیریت پسماند و پارک‌ها و فضای سبز با افزایش تلاش و همت خود نهایت رضایت‌مندی را در نواحی ایجاد کنند، چرا که طبق آمار سامانه ۱۳۷ حدود ۷۰ درصد تماس‌های مردم با این سامانه مربوط به سازمان پارک‌ها و مدیریت پسماند است.

حق‌شناس در پایان صحبت‌های خود از اعطای کارت شورایاری به شورایاران شهر قزوین که در دوره آموزشی شرکت کردند، خبر داد.

در ادامه این جلسه شورایاران این نواحی و همچنین معاون خدمات شهری و مدیران مربوطه اقدامات خود پیرامون این مشکلات را بیان کردند که جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد از جمله مهمترین موضوعات نواحی بود.

شهروندان به سگ‌های ولگرد غذا ندهند

داوود میراشه، معاون خدمات‌شهری شهردار قزوین هم در این جلسه از اقدامات شهرداری از جمله عقیم‌سازی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد خبر داد و خواستار فرهنگ‌سازی برای شهروندان در مورد عدم غذا دادن به سگ‌ها در محیط شهری شد.

در ادامه سایر مشکلات نواحی در حوزه پسماند از جمله جمع‌آوری معتادان متجاهر در ناحیه امامزاده حسین (ع) و امامزاده علی (ع)، جمع‌آوری نخاله‌های دپوشده در خیابان سردار مینودر، کمبود نیروی پسماند، لزوم تشکیل اکیپ سیار، برخورد با نخاله‌ریزهای غیرقانونی و مستعمل بودن مخازن زباله در ناحیه مشعل‌دار مطرح شد.

پس از بررسی مشکلات نواحی در حوزه پسماند حق‌شناس، رئیس کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به بیان فهرست مشکلات نواحی در حوزه فصای سبز اشاره کرد و صالحی مدیر عامل پارک‌ها و فضای سبز به اقدامات این سازمان در قبال هرکدام از این مشکلات پرداخت.

احیای درختان و فضای سبز در چوبیندر و ورودی ناحیه دانش، افزایش فضای سبز در اسماعیل آباد و عظیمیه، هرس درختان در مناطق ملاصدرا و دانشگاه، مرمت سرویس‌های بهداشتی، بازپیرایی پارک مشعل‌دار، توسعه پارک سلطان سیدمحمد، هرس درختان، ترمیم ضلع شمال بلوار الغدیر مینودر، رنگ‌آمیزی نیمکت‌های بلوار رزمندگان، سمپاشی به موقع درختان در ناحیه شهید بهشتی و کمبود پارک در نواحی منفصل از دیگر مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت و صالحی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز به بیان توضیحات خود پیرامون هر کدام از مشکلات پرداخت‌.

کد خبر 789700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.