فضای بیرونی منتهی به مدارس منطقه یک اصفهان ایمن و با طراوت می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: همزمان با فعالیت ستاد مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، فضای بیرونی منتهی به مدارس مستقر در این منطقه، به همت اداره امور شهر منطقه ایمن و با طراوت می‌شود.

علی رضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های ستاد مهر، موضوع رنگ‌آمیزی جداول عابرپیاده منتهی به مدارس مستقر در محدوده شهرداری منطقه یک به اداره امور شهر این منطقه سپرده شده است که این اداره علاوه‌بر انجام فعالیت فوق اقدام رنگ‌آمیزی محیط داخل مدارس را نیز انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید و فضای مدارس برای دانش‌آموزان باید باطراوت و همراه بانشاط باشد، شهرداری این منطقه اقدام به رنگ‌آمیزی دیوارهای اطراف منتهی به مدارس مستقر را دنبال می‌کند و علاوه‌بر آن نظافت محیط اطراف مدارس از شیرابه‌های خطرناک و زباله‌ها را انجام می‌دهد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تاکید کرد: تیم خدمات شهری این منطقه علاوه‌بر انجام کارهای فوق، هرس درختان و رسیدگی به فضای سبز منتهی به مدارس را در آغاز سال تحصیلی به‌طور جد دنبال می‌کند و در صدد هستیم در کنار این اقدامات، اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن را با انجام یک سری اقدامات برای دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی کنیم.

رضی‌زاده گفت: یکی نمونه از این اقدامات در راستای فرهنگ‌سازی اهمیت محیط زیست برای دانش‌آموزان، آموزش تفکیک زباله است که در این راستا علاوه‌بر در اختیار قرار دادن سطل زباله‌ها و پلاستیک‌های مخصوص برای تفکیک زباله در مدارس یک سری بولتن آموزشی در اختیار دانش آموزان برای اهمیت تفکیک زباله قرار می‌گیرد که در کنار این بولتن‌ها جدول زمان‌بندی حضور ماشین بازیافت و حمل زباله توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: مقابله با ریختن زباله‌های ساختمانی در مسیرهای پیاده‌راه و منتهی به مدارس یکی دیگر از اقدامات این منطقه در راستای فعالیت‌های ستاد مهر است و به‌طور روزانه رصد می‌کنیم چنانچه ساختنمانی نخاله‌های ساختمانی خود را در عابر پیاده یا محل تردد شهروندان خالی کند، به آن‌ها برای جمع‌آوری هر چه سریع‌تر نخاله‌های ساختمانی اخطار می‌دهیم.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شست‌وشوی خطوط عابر پیاده روبه‌روی مدارس و رنگ‌آمیزی آن برای پررنگ‌تر شدن این خطوط اقدام ویژه‌ای است که این منطقه در سال جاری به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی و فعالیت ستاد مهر انجام می‌دهد و سعی شده است در کنار این‌گونه اقدامات فرهنگ‌سازی صحیح در حوزه امور شهر، ترافیک برای شهروندان صورت گیرد.

کد خبر 789654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.