اجرا و توسعه سیستم آبیاری قطره‌ای در محله سپاهان‌شهر

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: واحد فضای سبز این منطقه توانسته است با حذف سیستم آبیاری سنتی (غرقابی) و بهره‌گیری از سیستم‌های مدرن بابلر و قطره‌ای، گام مؤثری در راستای بهینه‌سازی مصرف آب در محله سپاهان‌شهر بردارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و بحران کم‌آبی، به‌منظور آبیاری منظم درختان و عرصه‌های سبز شهری، با برنامه‌ریزی صحیح، کاشت گونه‌های گیاهی با نیاز آبی کم و تغییر الگوهای سنتی به مدرن در کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری، می‌توان به مدیریت تلفیقی آب دست پیدا کرد.

وی افزود: در حال حاضر عملیات لایروبی معابر سپاهان شهر، چمن‌زنی، فلس‌شویی بلوارهای غدیر و شاهد، کولتیواتور (یکی از پرطرفدارترین ابزارآلات و ماشین‌آلات کشاورزی در مزارع و باغات) پارک مرکزی، علف‌زنی و کاشت گل در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: واحد فضای سبز این منطقه در این عملیات توانسته است با حذف سیستم آبیاری سنتی (غرقابی) و بهره‌گیری از سیستم‌های مدرن بابلر و قطره‌ای، گام مؤثری در راستای بهینه‌سازی مصرف آب بردارد.

کارگر گفت: عملیات ترمیم و بهینه‌سازی سیستم آبیاری قطره‌ای در راستای نظارت مداوم بر شبکه آب‌رسانی و رفع نواقص آن در کم‌ترین زمان برای پیشگیری از هدر رفت آب در محله سپاهان‌شهر در دست اقدام است.

وی ادامه داد: توسعه سیستم آبیاری قطره‌ای خیابان پاسداران سمت غرب و سمت منازل سپاهان‌شهر، توسعه سیستم آبیاری قطره‌ای پارکینگ شهدا و پشت بازارچه خوارزمی سپاهان‌شهر، توسعه سیستم آبیاری قطره‌ای بوستان نور و پارک محلی سپاهان‌شهر از جمله اقدامات در راستای ترمیم و بهینه‌سازی سیستم آبیاری قطره‌ای برای پیشگیری از هدر رفت آب است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای خیابان تعاون ۳، پارک هامون و نوگل و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای پشت ناحیه از دیگر اقدامات شهرداری این منطقه در راستای ترمیم و بهینه‌سازی سیستم آبیاری قطره‌ای برای پیشگیری از هدر رفت آب در محله سپاهان‌شهر است.

کارگر گفت: این عملیات‌ها به مساحت ۲۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی افزود: توسعه فضای سبز منطقه با استفاده از ظرفیت‌های موجود، بهره‌مندی از روش‌های نوین آبیاری و کاشت گیاهان با نیاز آبی کم در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد.

کد خبر 789631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.