۴ همت از اوراق تبعی تامین مالی بازار سرمایه به فروش رسید

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق توسعه بازار سرمایه پنج همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بیش از چهار همت آن به فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، قادر معصومی خانقاه با بیان اینکه در ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی انجام شد تا برخی از مشکلات و ریسک‌های مترتب بر بازار مدیریت شود، اظهار کرد: اخذ موافقت بانک مرکزی با برخی از پیشنهادهای سازمان بورس، تصویب واریز مبلغ ۱۰ همت از شبکه بانکی در هیأت عالی بانک مرکزی برای حمایت از بازار و همکاری مناسب شبکه بانکی برای واریز وجوه، از جمله اقداماتی بودند که برای بهبود وضعیت بازار در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

وی افزود: همچنان پیگیری‌ها بابت دریافت مبالغ باقی مانده ادامه دارد همچنین صندوق توسعه بازار سرمایه پنج هزار میلیارد تومان اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بیش از چهار هزار میلیارد تومان آن به فروش رفت.

افزایش ضریب اعتباری سهام

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به افزایش ضریب اعتباری سهام، اعلام کرد: مصوبه هیأت مدیره مبنی بر افزایش ضریب از ۷۰ به ۷۵ اخذ، ابلاغ و اجرایی شد و این موضوع به کاهش فشار از طرف شرکت‌های کارگزاری به مشتریان اعتباری بابت فروش سهام و همچنین افزایش نصاب اعتبار گیری منجر شد.

وی به انتشار اوراق تبعی بیمه‌ای با مشارکت ۳۲ ناشر بورسی، ۲۰ ناشر فرا بورسی و صندوق تثبیت بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران با پرتفوی حداکثر پنج میلیارد ریالی، تاکید کرد و گفت: سازمان بورس مجوز تسهیل‌گری لازم بابت انتشار این اوراق را صادر و اقدامات لازم توسط صندوق تثبیت انجام شد.

معصومی خانقاه خاطرنشان‌کرد: همچنین پیگیری‌های متعدد از طرف شرکت‌های بورس تهران و فرا بورس ایران انجام و سبب ارسال مدارک و مستندات توسط تعدادی از ناشران بورسی و فرا بورسی شد.

تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت اشاره کرد و افزود: این امر سبب کاهش فشار فروش از طرف این صندوق‌ها و ایجاد انگیزه خرید در برخی از آن‌ها شد.

وی ضمن درخواست از بانک‌ها و ناشران بورسی و فرا بورسی واجد شرایط برای همکاری بیشتر و سریع‌تر، گفت: از فعالان اقتصادی و بازار سرمایه درخواست همراهی در پیگیری و اجرای کامل این موارد را داریم.

کد خبر 789621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.