کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ۹ نفر از اسیران اهل غزه را تحویل گرفت

کمیته بین المللی صلیب سرخ ۹ نفر از اسیران فلسطینی اهل غزه را از مقامات رژیم صهیونیستی تحویل گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، رژیم صهیونیستی صبح امروز ۹ نفر از اسیران اهل غزه را آزاد کرد.

بر اساس این گزارش، کارکنان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این ۹ اسیر فلسطینی که برخی از آنها ساکن شمال نوار غزه بودند را در نقطه مرزی شرق خان یونس در جنوب نوار غزه از نظامیان رژیم صهیونیستی تحویل گرفتند.

معا اضافه کرد که کارکنان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، این ۹ زندانی را برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان اروپایی غزه منتقل کردند.

پیش‌تر مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل در اوایل شهریور بیش از ۴۰ اسیر فلسطینی که تعدادی از آنها در بازداشت اداری (بدون محاکمه) بودند و دوران محکومیت خود را سپری کرده بودند و آثار ضرب و شتم و شکنجه شدید بر بدن آنها مشاهده شد را آزاد کردند.

به گزارش وفا، تعداد اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ابتدای آوریل (فروردین) به بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافته است و این آمار اسیران غزه که در اردوگاه‌های نظامی تحت مدیریت ارتش رژیم اسرائیل نگهداری می‌شوند را شامل نمی‌شود.

پیش‌تر باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی اعلام کرده بود که همچنین بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری رود اردن در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می‌برند.

رژیم اسرائیل پس از گذشت بیش از ۱۱ ماه از آغاز جنگ در نوار غزه که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، به اهداف خود نرسیده است.

کد خبر 789603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.