اجرای طرح اشتراک دوچرخه نسل ۴ در ۱۴ نقطه شهر اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از اجرای آزمایشی طرح اشتراک دوچرخه نسل چهار از مهر سال جاری در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: در این سیستم که در حال حاضر در ۱۴ نقطه شهر اصفهان پیش‌بینی شده است، شهروندان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و بارکدخوان، قفل دوچرخه‌ها را باز کرده و از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس در حاشیه بازدید از پروژه سیستم اشتراک دوچرخه با اشاره به سابقه استفاده از ایستگاه‌های اشتراک دوچرخه در اصفهان اظهار کرد: در گذشته این طرح با مشارکت شهرداری و سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا شد، اما به‌دلیل مشکلاتی همچون نیاز به نیروی انسانی که موجب افزایش هزینه‌های بهره‌برداری می‌شد، روند آن به‌طور کامل موفقیت‌آمیز نبود.

وی با تأکید بر الگوگیری از شهرهای مختلف ایران و جهان افزود: سیستم اشتراک جدید دوچرخه نسل چهار در این کلان‌شهر برنامه‌ریزی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از اجرای آزمایشی طرح اشتراک دوچرخه نسل چهار از مهر سال جاری در این کلان‌شهر خبر داد و تاکید کرد: در این سیستم که در حال حاضر در ۱۴ نقطه شهر اصفهان پیش‌بینی شده است، شهروندان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و بارکدخوان، قفل دوچرخه‌ها را باز و از آن استفاده کنند.

حق‌شناس گفت: شهروندان پس از پایان استفاده، دوچرخه را به هر ایستگاهی که بخواهند، برگردانده و قفل کنند، البته این فرایند به‌صورت اینترنتی و بدون حضور نیروی انسانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه استفاده از دوچرخه نیز به‌صورت خودکار محاسبه و از حساب شهروند کسر خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در مرحله آزمایشی ۱۰۰ دوچرخه مجهز به قفل هوشمند با همکاری شرکت نیک‌اندیش در نظر گرفته شده است.

حق‌شناس با بیان اینکه شهروندان برای استفاده از این دوچرخه‌ها ابتدا باید هزینه‌ای به‌عنوان اشتراک پرداخت کنند، افزود: این طرح پس از بررسی نتایج مرحله آزمایشی، به‌صورت گسترده‌تر در سطح شهر اجرا خواهد شد.

کد خبر 789584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.