آثار منتخب المپیاد فیلمسازی در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اکران می‌شود

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: از سال گذشته قرار بر این شد فیلم‌های تولید شده این المیپیاد در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به نمایش گذاشته شود، بنابر این در جشنواره امسال شش فیلم برتر سال گذشته و سال جاری به نمایش گذاشته شود.

وحید ملتجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری هشتمین دوره از المپیاد فیلمسازی نوجوانان اظهار کرد: هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری از بیست‌وچهارم تا بیست‌ونهم شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این المپیاد فضایی است تا نوجوانان ضمن مهارت‌آموزی، سینما را تجربه کنند، افزود: این برنامه در گذشته به‌عنوان یکی از رویدادهای جنبی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان بوده و در حال حاضر نیز به همین مناسبت است اما از سال گذشته تغییراتی اعمال و قرار بر این شد زمان برگزاری جدا از جشنواره باشد تا از نظر برگزاری استقلال داشته باشد، البته در سیاست‌گذاری کلان ذیل سیاست‌گذاری جشنواره رقم می‌خورد.

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان با بیان اینکه یکی از دیگر تغییرات این بود که انتخاب‌ها دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر باشد و بر این اساس ۳۰ نوجوان از سراسر ایران انتخاب شدند که پنج روز مهمان اصفهان هستند، عنوان کرد: از تغییرات دیگر نیز این است که این ۳۰ نفر در شش گروه تقسیم‌بندی می‌شوند و هر گروه به سرپرستی یکی از کارگردانان مطرح سینما فیلمسازی را تجربه می‌کند.

ملتجی یادآور شد: مریم بحرالعلومی، لیلی عاج، زیور حجتی، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه‌ای و مهدی خرمیان مربیانی سرپرستان گروه‌ها و نادره ترکمانی، محمدصادق باطنی و هادی مقدم‌دوست داوران المپیاد هستند.

وی با یادآوری اینکه در سال جاری با اعمال برخی سختگیری‌ها، افرادی امکان شرکت داشتند که یک فیلم تولید کرده باشند یا ایده داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر این اساس بیش از هزار اثر به دبیرخانه رسید و در نهایت با بررسی‌ها ۳۰ نفر برای شرکت در المپیاد انتخاب شدند.

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان با اعلام اینکه هفته گذشته برای ۳۰ دانش‌آموز منتخب یک دوره غیرحضوری آشنایی با مهارت‌های سینما برگزار شد و در ادامه گروه‌بندی و با مربیان خود آشنا شدند، گفت: گروه‌ها از صبح فردا و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، در نقاط شهری شروع به تولید فیلمنامه‌ای می‌کنند که برای آن به جمع‌بندی رسیدند.

ملتجی اعلام کرد: از سال گذشته قرار بر این شد فیلم‌های تولید شده در این المپیاد، در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به نمایش گذاشته شود و بر همین اساس امسال زمان برگزاری المپیاد را پیش از جشنواره گذاشتیم؛ بنا بر این در جشنواره امسال شش فیلم برتر سال گذشته و سال جاری به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه در این دو سال تلاش بر این بود که بر اعتبار المپیاد فیلمسازی کار کنیم تا در کنار دیگر المپیادها دیده و شناخته شده و اعتبار داشته باشد که تمام اقدامات انجام شده بر این اساس بوده و هست، اظهار کرد: بر این اساس با بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم نیز در حال مذاکره هستیم تا خروجی این المپیاد نیز مورد تأیید این دو نهاد باشد.

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در پایان تاکید: در این المپیاد به‌دنبال ایجاد فضای سالم فرهنگی هستیم تا در این بستر فضای تولید و موضوعات خوب باشد چراکه این نوجوانان آینده سینمای ایران هستند.

کد خبر 789517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.